COS ma już 10 lat! A zaczęło się od jednego sklepu w Londynie

Przez ostatnie 10 lat marka COS pozostawała wierna swojej filozofii dostarczając swoim fanom podstawowe elementy garderoby oraz na klasykę, którą marka zinterpretowała na nowo. Design, którego dostarcza jest ponadczasowy.

Pierwszy sklep marki został otwarty w 2007 roku w Londynie na Regent Street. Od tego czasu COS stał się w marką globalną. Na powstawanie kolekcji COS zawsze miały wpływ sztuka i design. Marka współtworzyła projekty i współpracowała ze wschodzącymi artystami, projektantami oraz instytucjami – do dziś pracowała przy ponad 30 projektach w Europie, Azji oraz USA.

Jesteśmy bardzo dumni z tego jak marka rozwinęła się przez ostatnie dziesięć lat i przyjmujemy z pokorą to, że nasi klienci doceniają kierunki jakie obieramy i chcą być częścią świata, który tworzymy wspólnie ze światem sztuki i designu – powiedziała Marie Honda, Dyrektor Zarządzająca marki COS.

Aby uczcić dziesiątą rocznicę powstania marki, COS stworzył kolekcję kapsułową, składającą się z dziesięciu projektów. Każdy projekt został dokładnie rozrysowany na tkaninie tak, aby w pełni wykorzystać materiał. Tym samym każdy następny szkic definiował kolejny wzór modelu. Ta metoda sprawiła, że kolekcja ma w sobie prostotę a jednocześnie bawi się objętościami i prostymi liniami krojów. W kolekcji widać wpływy japońskie, została ona uszyta z lekkich tkanin takich jak bawełna czy techniczny poliester, w odcieniu piaskowych kolorów i bieli.

Projektanci skorzystali z możliwości eksperymentowania przy wykrajaniu sylwetek. Wspólnie z konstruktorami szukali inspiracji w historycznych technikach projektowania, w których tkaniny były wykorzystywane w całości, tj. bez strat materiału. W przyszłości będziemy kontynuować łączenie nowoczesnych technik projektowania z wydajnym zużyciem materiałów – powiedziała dyrektor kreatywna COS, Karin Gustafsson.

Kolekcja trafiła do sprzedaży 24 marca 2017 roku, jest dostępna w sklepach na całym świecie i na stronie cosstores.com. Obecnie COS dysponuje siecią 189 sklepów w 32 krajach w Europie, Azji, Ameryce Północnej, Australii i na Bliskim Wschodzie.