Słupsk przyjął nowy system identyfikacji wizualnej, który ma ujednolicić wszystkie komunikaty wychodzące od miasta. Określony został wygląd ogłoszeniowych billboardów,  czy nawet wizytówek urzędników. Jest też nowa strona internetowa i specjalna aplikacja dla mieszkańców.

Kolejnym ciekawym powodem, dla którego warto zwrócić uwagę na to pomorskie miasto jest jego umiejętny sposób prowadzenia dialogu z mieszkańcami. Słupskie władze wraz ze studiem projektowym Rio Creativo stworzyły od początku, tak zwany system identyfikacji wizualnej miasta, którego celem jest ujednolicenie i uproszczenie komunikacji z obywatelami, turystami, administracją czy inwestorami. Na stronie Rio Creativo możemy znaleźć informację o projekcie, a także opinię na jego temat.

Nowy system identyfikacji wizualnej jest rozsądny i uporządkowany. Jego modułowa konstrukcja nie pozwala na zbędne odchylenia w aplikacji. Pozostawiliśmy miejsce na kreatywność lecz na ścisłych i dokładnie sformułowanych zasadach. […] Korzystają z niego instytucje, spółki miejskie i inne podmioty. Jesteśmy pewni, że Słupsk zyskał skuteczne i pojemne narzędzie narracji swojej marki w XXI wieku – czytamy na stronie projektu.

My składamy szczere gratulację dla mieszkańców Słupska i liczymy, że będziemy mieli okazję oglądać podobne rozwiązania w innych miastach w całej Polsce.