Zakończyła się X jubileuszowa edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Najważniejsze wydarzenie modowe w Polsce odbyło się w nowej Hali Expo. Cała impreza trwała od 6 do 10 maja, podczas której zobaczyliśmy kolekcje polskich oraz zagranicznych projektantów na sezon jesień-zima 2014/2015.

Fashion Week rozpoczęliśmy w Centrum Mody łódzkiej ASP, gdzie swoje kolekcje zaprezentowały nam: Olga Churilova & Alexandra Pronyutkina, O’Blanc oraz Agatha Ruiz de la Prada.

W kolejnych dniach mogliśmy oglądać pokazy OFF OUT OF SCHEDULE młodych debiutujących, zdolnych projektantów, którzy wkraczają na rynek modowy. Część off’owa ma za zadanie pokazać szerszej publiczności modę, która jest nie tylko elegancka i piękna, ale także niekonwencjonalna i nietypowa. Ta część polskiego Tygodnia Mody odbywa się  w łódzkim ASP.

Popołudniami przenosiliśmy się do Hali Expo, w której odbywała się najważniejsza część Fashion Week’a, czyli DESIGNER AVENUE, jest to najbardziej ekskluzywna część całego Fashion Week’a. W ramach Designer Avenue odbywają się pokazy polskich projektantów oraz zagranicznych gości specjalnych. W tym roku mogliśmy zobaczyć pokazy m. in. Natashy Pavluchenko, MMC, czy zwycięzcy programu Projektanci na start- Pjotra.

Między pokazami mogliśmy również uczestniczyć w szkoleniach LET THEM KNOW lub udać się na zakupy do strefy SHOWROOM, w której projektanci prezentowali swoje kolekcje ubioru, biżuterii i akcesoriów.

Za najciekawsze pokazy 10. edycji Fashion Week’a  uważam debiutancki pokaz Pjotra, który pokazał kolekcję na nadchodzący sezon jesień-zima 2014/2015. W jego projektach widać zafascynowanie androginią oraz stylem unisex, co daje możliwość noszenia jego ubrań przez mężczyzn jaki i kobiety. Piotr Górski (bo tak naprawdę nazywa się Pjotr), stworzył własną estetykę, która jest rozpoznawalna na pierwszy rzut oka. W swoich projektach stawia na użytkowość oraz funkcjonalność produktów, które można nosić na kilka sposobów.

Cała kolekcja projektanta utrzymana jest w klimacie motocyklowo-grunge’owym. Skórzan spodnie, podkreślające nogi, sporo warstw, flanelowe koszulę, skórzane dodatki, kurtki, wprowadzają do kolekcji delikatny chaos, który wbrew pozorom nadaje kolekcji spójność i wyjątkowości.

Nietuzinkowość, pomysłowość i kreatywność, tak w trzech słowach mogę określić najnowszą kolekcję Pjotra! Brawo!

Drugą kolekcją, która przykuła moją uwagę, była kolekcja marki Aryton, pokaz tej marki odbył się w sobotę. Był to szczególny pokaz dla tej marki, ponieważ łączył się z jubileuszem i ćwierćwieczem firmy.

Przez ostatnie 25 lat marka Aryton tworzy kolekcję dla nowoczesnych kobiet, które cenią elegancję, jakość noszonych materiałów i styl. Nad wizerunkiem firmy czuwa Dyrektor Kreatywny – Patrycja Cierocka. Pod jej bacznym okiem powstają kolekcje w duchu nowoczesnej klasyki.

Cechami wyróżniającymi tę markę są ekskluzywne tkaniny, wyrafinowane kolory oraz wysokie krawiectwo. Aryton, jako marka z wieloletnim stażem sięga do kultowych fasonów, łączy klasykę z nowoczesnością, a kolekcje stylizuje tak, aby uzyskać efekt modowej rebelii.

Kolekcja jesień-zima 2014/15 jest efektem kooperacji nowoczesnej konstrukcji z wysokim krawiectwem. Inspiracje luźno rozsypane były w całej kolekcji, zaczynając od japońskich rękawów, gotyckich sukien, brytyjskich trenczy, secesyjnego kołnierza, aż po rockowe futra, które najbardziej przykuły moją uwagę. Wisienką na torcie pokazu był niepokojący makijaż, wymyślne uczesanie oraz modelki, które przypominały zbuntowane dziewczyny z dobrego domu.

Marka Aryton, jako jedna z nielicznych polskich marek doskonale trafia w gusta polskich kobiet. Potrafi zrozumieć ich potrzeby i stworzyć odpowiednią kolekcję.

(Patryk Patryk)