Już w sobotę 7 kwietnia, we wnętrzach Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, odbędzie się I edycja wydarzenia pn. „Marka Wspiera Markę” – multibrandowego pokazu mody promującego polską modę i design.

Pierwsze skojarzenia związane z miastem Łódź jakie przychodzą na myśl to włókiennictwo, fabryki, moda, łódzkie tkaczki. Historia miasta jest z tym nierozerwalnie związana. Od połowy XIX wieku, kiedy powstała pierwsza zmechanizowana przędzalnia, Łódź systematycznie budowała wizerunek miasta nowoczesnego i pomimo licznych zawirowań politycznych, stała się ważnym ośrodkiem odzieżowym, nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

Wybór miejsca był dla organizatorów (Personal Branding Polska i Województwo Łódzkie) niezwykle ważny. Jedną z misji muzeum jest zachowanie pamiątek po latach świetności miasta i nawiązanie do współczesności. Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa, Pani Aneta Dalbiak, wraz z kuratorem wystawy Tomaszem Ossolińskim, przygotowali wystawę wybranych dzieł Jerzego Antkowiaka- nestora polskiej mody.

Najbliższe plany to także wystawa kreacji Domu Mody DIOR- wernisaż wystawy „Dior i ikony paryskiej mody”. Łódź zatem staje się chyba najlepszym miejscem na promocję młodych polskich projektantów.

fot. Kolekcja Klaudii Markiewicz

Marka Wspiera Markę to nie tylko pokaz mody. To kontynuacja wizji wzmocnienia wizerunku Łodzi jako centrum mody i konkurowania z europejskimi stolicami o stałe miejsce na mapie podróży poszukiwaczy inspiracji i trendów w modzie.

W pokazie biorą udział wyłącznie polskie marki z branży mody. Łączenie marek, wzajemna wymiana i współpraca to podstawowa idea projektu, dlatego w wydarzeniu biorą udział już dobrze znani projektanci oraz ci, którzy na tą rozpoznawalność dopiero pracują i debiutują w świecie mody. Szczególną uwagę organizatorzy przykładają do wsparcia promocyjnego absolwentów uczelni artystycznych.

Warto podkreślić, iż idea wydarzenia Marka Wspiera Markę, uwzględnia współpracę nie tylko marek modowych, ale także firm z innych sektorów np. edukacyjnego (patronat Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi czy współpraca ze szkołą Anagra), kosmetycznego (partnerstwo Oceanic AA, Polwell, Golden Rose), spożywczego (Foods by Anna, Primavera), odzieżowego (Gabriella, Monnari, Ptak, A&A) czy finansowego (City Handlowy).

Kto nie będzie mógł tego dnia pojawić się w Łodzi może śledzić wydarzenie poprzez transmisję on-line.

Projekt „Marka Wspiera Markę” zrodził się z głębokiej wiary w ideę, iż samemu można zdziałać wiele, ale we współpracy można osiągnąć wszystko. To jedyne wydarzenie w Polsce, które łączy we współpracy tak wiele różnych marek. W idei multibrandingu zawarto myśl wzajemnej pomocy, dlatego każdy uczestnik wydarzenia daje coś od siebie, ale również otrzymuje!

Podczas pokazu zobaczyć będzie można siedem kolekcji, w większości zupełnie nowych, przygotowanych specjalnie z okazji wydarzenia. Będą to: Klaudia Markiewicz, De La Fotta, Simona Nikołajewska, Angelika Józefczyk, Kalina Kocemba, Kamil Hala i Maciej Piłat.

fot. Kolekcja Klaudii Markiewicz

Polscy projektanci mogą zdobyć serca i portfele gości zagranicznych, ale najpierw My obdarzmy odrobiną czułości nasze rodzime marki – skomentowała Anna Szubert, inicjatorka pokazu.

Magazyn WhiteMAD jest patronem medialnym wydarzenia. Więcej informacji na oficjalnej stronie www.markawspieramarke.pl.

Wydarzenie zorganizowane zostanie w zabytkowych wnętrzach, w których obecnie działa Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.