Tożsamość wizualna marki to ostatnimi czasy priorytet skutecznego marketingu. Czasami wystarczy kolor ( Milka ), zwierzę ( Mozilla), czy jedna litera ( Carrefour ) by wiedzieć o jaką markę chodzi. Logo to podstawowa, unikalna forma graficzna stosowana przez marki w celu lepszej identyfikacji przedsiębiorstwa czy organizacji. Rok 2016 był bardzo obfity w zmiany logotypów. Sprawdźcie, które marki/organizacje „wyglądają” inaczej.

 

Instagram
Słynny obrazek kamery znika. Jego miejsce zajmuje bardziej minimalistyczny, fioletowy odpowiednik. My wciąż jednak z sentymentem myślimy o dawnej wersji.


Uber
Zmiana w logo Ubera nie jest znacząca. Wciąż rysowana jest na planie kwadratu z charakterystyczną literą „U” w środku. W nowej wersji litera obrócona została jednak o 90 stopni i nabrała nieco charakteru.


Netflix
Jedna z najbardziej zaskakujących zmian ubiegłego roku. Znika logotyp z napisem Netflix, pojawia się tylko pierwsza litera.



Mastercard
Zmiana jest na tyle subtelna, że nie każdy ją zauważył. Napis, który wcześniej znajdował się w sercu loga, spadł poniżej.

 


Kodak
Z dawnego logo Kodaka pozostały tylko kolory. Notabene często mylone z logo Mastercard, które znajduje się powyżej. Logotyp „KODAK” znika, na jego miejsce pojawia się sama litera „K”.


Mozilla
Prawdopodobnie największa i zdecydowanie najbardziej „szokująca” zmiana ostatnich lat. Słynny płonący lis znika na zawsze.


Budweiser
Budweiser poszedł tropem Instagrama. Logo słynnych piw stało się mniej wymyślne i delikatniejsze.



Do naszego zestawienia, postanowiliśmy dodać może mniej szumne, lecz też głośno komentowane zmiany z Polski. Nie wszystkie pochodzą z 2016 roku. Wiele z nich,  jak choćby logo Poczty Polskiej, weszło do użytku już w 2013 roku, jednak do dziś nie jest w pełni wprowadzane do obiegu. Zmiany polskich logo często spotykały się z krytyką. Krytykowano fakt, że są nieestetyczne, mało kreatywne oraz nadmiernie drogie. Jednak wśród nich były też zmiany na lepsze.


Sejm Rzeczypospolitej Polskiej

logo zaprezentowano pod koniec 2015 roku, spotkało się z bardzo głośną krytyką za fakt, że kosztowało niemal 50 tysięcy złotych, gdzie poprzednie wiązało się z  wydatkiem około 5 tysięcy.


Poznać City Center
Jedna z największych galerii handlowych w Poznaniu ostatnio zmieniła właściciela, a wraz z nim logo i nazwę.


Poczta Polska
Na zmianę logo trzeba było czekać ładnych parę lat. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że zmiany w tak dużych organizacjach wiążą się z wysokimi nakładami finansowymi. Nowe logo zostało skrytykowane za fakt, że było podobnie jak logo sejmu dość drogie. Dodatkowo, niektórzy zauważają w nim odzwierciedlenie…  kobiecych piersi.