Nowe logo dla Poznania. Mateusz Urbańczyk przygotował system identyfikacji wizualnej miasta

Dziesięć lat temu władze Poznania pokazały mieszkańcom nowe logo z charakterystyczną gwiazdką. Ówczesna identyfikacja wizualna wzbudziła spore kontrowersje. Hasło “POZnan* Miasto know-how” było prześmiewczo zmieniane na “Poznań Miasto Hau-Hau”. Jednak nic nie jest wieczne i niebieskie logo miasta może się wkrótce zmienić.

Nowy system identyfikacji wizualnej Poznania przygotował Mateusz Urbańczyk. Jego projekt powstał jako praca licencjacka na kierunku grafika wydawnicza uczelni Collegium Da Vinci w Poznaniu. Projekt jest tylko koncepcją. Ratusz póki co nie zabiera się do zmiany logo miasta i identyfikacji wizualnej. Jednak by to zrobić potrzebna jest debata, a głos Mateusza Urbańczyka jest w niej niezwykle istotny.

Przygotowany projekt dotyczy opracowania znaku graficznego oraz systemu identyfikacji wizualnej. Intencją Mateusza Urbańczyka było stworzenie nowoczesnej i elastycznej struktury elementów graficznych o spójnym charakterze. Chodziło o przygotowanie schematu, który z powodzeniem będzie eksploatowany na różnych polach ekspozycyjnych, ujawniając w ten sposób istotne wartości wizerunkowe miasta.

Zależało mi, aby stworzyć ponadczasowy symbol, który prezentuje się dobrze zarówno w małym formacie jak i na dużych bilbordach – tłumaczy autor projektu.

Klucz wizualny jest kontynuacją logo, dzięki czemu zachowuje spójność i pozwala na tworzenie nieograniczonej ilości unikalnych materiałów projektowych.