Około 2011 roku zaczęliśmy myśleć o utworzeniu marki kosmetycznej, której ofertę uzupełniałyby produkty modowe. Nie ważne jak bardzo byśmy skupiali się nad kosmetykami, cały czas moda nie dawała nam spokoju. W końcu zaczęliśmy inaczej patrzeć na ten projekt: A co gdyby tak zaoferować klientce “całość” – cały look? Do pomysłu zaczęły się wkradać: kolekcja ready-to-wear, buty, torebki, produkty piśmiennicze, biżuteria, bielizna… I tak zrodziło się miejsce, o którym zawsze marzyliśmy: miejsce, które najlepiej określiło hasło: “one stop styling destination”. 

Ten fragment najlepiej opisuje ideę, jaka przyświecała stworzeniu marki & Other Stories. Twórcom zależało na nazwie, która umożliwi dokładne opisanie tego, co chcą opowiedzieć za pomocą marki, historię, jaką chce przekazać. Wybór padł na & Other Stories. To stary zwyczaj opowiadania krótkich opowiastek, a „&” sprawia, że łatwo dopowiedzieć coś, co pasowałoby do nazwy sklepu, tworząc nową historię. Przykład? „Regent Street & Other Stories” czy „Rodarte & Other Stories”. Okazało się szybko, że ta nazwa świetnie współgra z każdą historią, jaką mieliby ochotę opowiedzieć.

Kobieca siła była od zawsze jednym z podstawowych założeń marki, która zdaje się prowadzić dialog z ambitnymi kobietami o wypracowanym stylu. Nie dyktuje, ale pozwala inspirować.

Naszą klientką jest kobieta, która kocha modę, która podświadomie czuje i sama tworzy swój własny, niepowtarzalny styl. Osobisty styl polega na zróżnicowaniu i opowiadaniu własnej historii. Podczas pięciu lat istnienia marki, współpracowaliśmy z tak silnymi kobietami jak Clare Vivier (2015), Lykke Li (2014), Rachel Antonoff (2015), Rodarte (2016) i Kim Gordon (2017) – tłumaczą twórcy & Other Stories.

W swoich projektach ‘Styling Stories’ i ‘Co-creative projects’ zaprosili do współpracy zarówno młode talenty, jak również ikony mody jak: Iris Apfel, Adę Kokosar, Susie Bubble oraz Lou Doillon. Zapytali je czy mogą wybrać swoje ulubione elementy z kolekcji i zreinterpretować je po swojemu. To, co połączyło je wszystkie, to sposób wykorzystania własnego stylu i kreatywność.

Kolekcje & Other Stories powstają w pracowniach, które mieszczą się w Paryżu, Sztokholmie oraz Los Angeles. Twórcy marki określają je mianem “Atelier”.

Los Angeles

Atelier w Los Angeles inspiruje się wieloma aspektami kalifornijskiego życia i różnorodnością jaką można znaleźć w tym stanie. To całkowita wolność w eksperymentowaniu ze stylami.

Sztokholm

Sztokholmskie Atelier to odzwierciedlenie prostej, eleganckiej, skandynawskiej estetyki. Kolekcje zaprojektowane w tym miejscu to zabawa z kontrastem i proporcją.

Paryż

Paryskie Atelier to świat mody, kolorów i wzorów. Zaprojektowane tu kolekcje wyróżniają się kobiecością i eklektycznością, zachęcając do eksperymentowania ze stylami: miksowania i mieszania.

Pierwszy sklep & Other Stories został otwarty 8 marca 2013 roku w Londynie. Dziś działa już 60. sklepów, które znajdują się w: Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, we Włoszech, w Holandii, Polsce, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Katarze i które wspiera sklep internetowy stories.com.

źródło: materiały prasowe