Patrizia Aryton x Dawid Tomaszewski – kampania wiosna-lato 2018

Marka Patrizia Aryton z głównym projektantem Patrycją Cierocką-Szumichorą po raz drugi zaprosiła do współpracy uznanego w świecie mody projektanta Dawida Tomaszewskiego, który stworzył jedną z 4 linii dla polskiego brandu. W propozycjach na sezon wiosna-lato 2018 można zauważyć inspirację sztuką oraz architekturą w zmysłowym wydaniu. W limitowanej kolekcji widać zamiłowania Dawida do Bauhausu połączone z subtelnymi i kobiecymi formami, będącymi znakiem rozpoznawczym.

 Dawid Tomaszewski jest twórcą, który nie bez powodu został ponownie zaproszony do współpracy. Po udanym rebrandingu marki, wprowadzeniu linii ALTRO dedykowanej dla młodych klientek, jego luksusowa linia idealnie wpisuje się w wizję zmian i odświeżenia wizerunku marki realizowanego przez Patrycję Cierocką-Szumichorę. W kolekcji stworzonej dla marki Patrizia Aryton, widać podstawy myślenia szkoły Bauhausu. Geometryczne cięcia są mocno zarysowane i zdecydowane. Pojawiają się delikatne desenie florystyczne, które przywodzą skojarzenia do ogrodów, które uzupełniały architekturę Bauhausu. Mocną propozycją jest spektakularny garnitur w geometryczny deseń, który oprócz oryginalnego wzoru wyróżnia się połyskującą tkaniną. Klientka w oczach Dawida to pewna siebie, zdecydowana i zafascynowana modą kobieta. Unikatowe produkty oprócz swojej wyjątkowości są użyteczne i wpasują się w garderobę Polek. Delikatny szlafrok, który wydaję się być kontrowersyjny, tak naprawdę jest dosyć łatwy do noszenia. Możemy znaleźć wiele okazji, w których mógłby znaleźć zastosowanie: od skrajnie casualowego pójścia na plażę, poprzez wyjście na miasto z jeansami i T-shirtem, aż po wieczorową gale, jeżeli zarzucimy go na sukienkę w bardzo głębokim granacie. W kolekcji na wiosnę-lato 2018 Dawid Tomaszewski postawił na szlachetne tkaniny, które są znakiem rozpoznawczym marki Patrizia Aryton: jedwab, wełna dziewiczą oraz kaszmir. Myślenie o połączeniu użyteczności z estetyką jest również widoczne w kolorystyce wykorzystanej w tej kolekcji. Dawid Tomaszewski i Patrycja Cierocka-Szumichora do palety kolorów, z których korzystali, wprowadzili przede wszystkim granat i chłodny beż. Te dwa kolory stanowią bazę kolorystyczną dla całej linii i gwarantują dużą użyteczność wykorzystania w różnych kontekstach kolorystycznych. Jako akcent wprowadzający drganie do tej kolekcji zastosowano dwie bardzo intensywne, nasycone barwy, które są ulubionymi kolorami kobiety Patrizii Aryton – magentę i ultramarynę Kleina (odcień ultramaryny opatentowany przez twórcę monochromów – Yvesa Kleina). Wszystkie te kolory spójnie łączą się w deseniach kwiatowych.Nurt Bauhaus wyłonił się w Niemczech na gruncie myśli modernistycznej, która zapanowała w Europie i Ameryce na początku XX wieku (jako reakcja na słodki styl belle epoque końca XIX wieku). Najważniejszym założeniem twórców Bauhausu było połączenie funkcji artysty i rzemieślnika, w efekcie czego mógł powstać produkt jednocześnie funkcjonalny i estetyczny. Głównym środkiem wyrazu twórców Bauhausu była geometria i czystość formy. Nie bez znaczenia było też założenie, że na samopoczucie człowieka wpływa otoczenie, w jakim się znajdujemy. To dlatego twórcy Bauhausu, tworząc architektoniczną zabudowę, starali się, aby nie tylko była bardzo użyteczna dla mieszkańców, ale też przywiązywali olbrzymią wagę do otaczających ją do ogrodów.

Kolekcja Patrizia Aryton x Dawid Tomaszewski jest dostępna od 24 stycznia 2018 w salonach marki i platformie online. Produkty z kolekcji na sezon wiosna-lato 2018 będą pojawiać się sukcesywnie w ofercie do końca kwietnia.