Rowery od kilku lat to nie tylko element sportu czy sposób na rekreację. Dla wielu mieszkańców europejskich miast jest to obecnie podstawowy środek transportu. Jest ekonomiczny, ekologiczny, a także pozwalaja zaoszczędzić czas, który tracimy stojąc w korkach.

Jednak, żeby powyższe zalety były prawdziwe potrzebna jest logiczna i rozsądnie zaplanowana infrastruktura. Pare kilometrów ścieżek rowerowych w sercu wielotysięcznego miasta to wciąż za mało, a to tylko początek. W Polsce brakuje zarówno tras dla rowerzystów, jak i stacji przesiadkowych z miejscami do zaparkowania rowerów, brak również bezkolizyjnych przejazdów czy kampanii uświadamiających o bezpieczeństwie. Trzeba przyznać, że w ostatnich latach trend się zmienia. Miasta coraz więcej inwestują w jednoślady. Widać to szczególnie dobrze w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Poznań. Mistrzami w tej dziedzinie są niepodzielnie kraje Beneluxu. Warto się od nich uczyć. Jednak Polacy nie gęsi, swoją zaszczytną pozycję na naszej liście również mają.

Dania / Denamark Pavilion Expo 2010


Nowa Zelandia / LightPathAKL
(więcej : TUTAJ)


Hiszpania / Twisted Valley


Holandia / Circular Cycle Bridge


Holandia / Lex van Delden Bridge


Holandia / Bicycle Club


Norwegian / Bicycle Hotel Lillestrøm


Rosja / Electra BikeHub


Meksyk / District Fijo Cycling Club


Holandia / Cuyperspassage
(więcej : TUTAJ)


Polska / Świecąca ścieżka rowerowa pod Lidzbarkiem