Kulta to polska, niezależna marka odzieżowa. Poszczególne kolekcje stanowią kolejne, ponadsezonowe odsłony klasycznych ubrań o nieco skandynawskim charakterze. Nawiązują także do mody japońskiej. Prostota, odwołania do mody męskiej oraz dopracowane detale wyróżniają wszystkie projekty marki.

Less is the new more to czwarta odsłona Kulty. Najnowsza, wiosenna kolekcja marki to przede wszystkim prostota, geometryczne detale oraz dbałość o formę i materiały. Marce jeszcze nigdy nie było tak blisko do nieco surowej, japońskiej estetyki. Marynarka, kamizelka, narzuta, koszula – poszczególne elementy kolekcji budują ciekawe i nieoczywiste sylwetki, wprowadzają też charakterystyczny porządek. Kolejne modele nazwane zostały słowami zdania – tytułu: Less is the new more. Ład widoczny jest u Kulty również w samych formach ubrań. Geometryczne rozwiązania, ostre cięcia, duże, symetryczne kieszenie – siła marki tkwi w zamiłowaniu do japońskiej prostoty. Less is the new more łączy ze sobą przeciwieństwa. Nieco męskie płaszcze i marynarki o fasonie oversize, zestawione z lekkimi sukienkami i wiązaniami w talii, zyskują nowego charakteru. Eleganckie rozwiązania łączą się z codziennymi. Szlachetność wełen przełamują cienka bawełna oraz len z domieszką miękkiej wiskozy. Dominującymi barwami w kolekcji są czerń oraz delikatne odcienie beżu i ponadczasowego granatu. Liczy się także niewidoczny na pierwszy rzut oka detal. Przekorne „kulta mać”, wyhaftowane na plecach pozornie prostych koszulek nadaje im żartobliwego charakteru. Kulta to marka, która od początku stawia na ponadczasowy design i funkcjonalność ubrań. Wiosenna odsłona to propozycje, które wymykają się schematom i sezonom: klasyczny płaszcz, kamizelkę z dużymi kieszeniami czy przedłużaną kurtkę z kapturem założyć można bez względu na porę roku i okazję. Charakteru dodają oryginalne stylizacje, w których najważniejsza jest gra proporcjami i długościami poszczególnych elementów. Less is the new more to nieoczywisty zbiór sylwetek, które skłaniają do tworzenia nowych, zaskakujących połączeń. Nam się ta koncepcja bardzo podoba! A jakie jest Wasze zdanie?

Zdjęcia: Michał Dąbrowski
Modelka: Alicja Frączek
Makijaż: Gosia Waluś MakeupArtist