To już kolejny lokal, który zmienił swoje oblicze dzięki stowarzyszeniu Traffic Design. Warsztat samochodowy znajduje się na Grabówku w Gdyni i działa już od 1968 roku. Zamiast pstrokatych szyldów zyskał prostą i czytelną identyfikację wizualną.
Głównym elementem zrealizowanego projektu był ręcznie malowany szyld. Namalowano go z wykorzystaniem tradycyjnej metody, jaką jest przeprócha, czyli przenoszenie wzoru na ścianę za pomocą kartonu lub kartki z wydziurkowanym konturem. Odświeżono również całą elewację, aby stworzyć dla szyldu odpowiednie tło. Zostały odmalowane drzwi, a ogrodzenie nabrało charakteru. Zamiast kolorowych napisów powodujących chaos jest teraz bardziej czytelnie.
Wciąż szukamy nowych, ciekawych tematów projektowych. Zależy nam na działaniach w dzielnicach, ponieważ wiemy, że jeden dobry szyld potrafi zainspirować sąsiednie biznesy do wizualnych zmian. Dlatego po barze mlecznym na Chyloni przyszedł czas na zakład wulkanizacji i naprawy aut na Grabówku – mówi Monika Domańska z Traffic Design.
Wcześniej warsztat samochodowy w Gdyni należało oczyścić ze starych reklam i tabliczek. Następnie na fasadzie umieszczono elementy nowej identyfikacji z liternictwem zaprojektowanym przez Eugenię Tynnę specjalnie na potrzeby realizacji.
Całość dopełnia oryginalny szyld semaforowy, stojący przed bramą, stworzony od zera przez zespół Traffic Design z ręcznie malowanej blachy i opony zabytkowego już Żuka.
Metamorfoza została zrealizowana w ramach długoterminowej współpracy Traffic Design z miastem Gdynia, która zakłada wprowadzenie dobrych praktyk projektowych na ulice miasta. O tym, jak Traffic Design odmienia oblicze innych zakątków w Gdyni przeczytacie klikając TUTAJ.
Czytaj też: Gdynia | Identyfikacja wizualna | Logo | Metamorfoza | whiteMAD na Instagramie
fot. Rafał Kołsut, źródło: Traffic Design