Glenfiddich prezentuje najnowszy wariant z kolekcji Grand Series – Grand Château, która w nieszablonowy sposób łączy w sobie dwa światy i jednocześnie rzuca wyzwanie konwencjom. Opakowania butelek zaprojektował André Saraiva. Francuski artysta w charakterystyczny dla siebie sposób stworzył grafiki, które łączą historię marki z jej współczesnym wyrazem.
Najnowsza limitowana edycja Glenfiddich dojrzewała 31 lat, najpierw w amerykańskim dębie przez 22 lata, a następnie przez 9 lat była finiszowana w beczkach po czerwonym winie Bordeaux, czemu zawdzięcza wyjątkowe połączenie smaków. Karmelizowane wiśnie i jabłka dopełniają akcenty korzenne – klasyczny, owocowy charakter Glenfiddich zostaje zrównoważony nutami dębu i ciepłej, kojącej wanilii. Ta limitowana edycja oraz wykorzystane w jej produkcji metody ugruntowują pozycję marki jako pioniera. Jednocześnie Grand Château, jak zwykle Grand Series, pozwala na zderzenie różnych kultur świata w świecie single malt, w tym wypadku szkockiej i francuskiej, pozycjonując luksus w nowym miejscu.
Opakowanie zewnętrzne nosi na sobie nawiązania do Toile de Juoy, czyli rodzaju tkaniny zdobionej sielankowymi scenkami rodzajowymi wywodzącej się z XVIII-wiecznej Francji. Marka Glenfiddich zaprosiła również do współpracy André Saraivę, który wprowadza charakterystyczny dla siebie, kultowy i wyrazisty styl. Znany na całym świecie francuski artysta jest pionierem w świecie sztuki street artu od lat 80-tych, będących punktem zwrotnym w historii sztuki ulicznej. Właśnie wtedy André wykreował swoją postać-graffiti, obecnie będącą ikoną – Mr. A. Jako pierwszy artysta graffiti Saraiva namalował kreskówkową postać zamiast tradycyjnych inicjałów, szybko zyskując popularność i stając się najbardziej aktywnym artystą ulicznym w Paryżu.
Wyświetl ten post na Instagramie
Współpraca ta jest hołdem dla związku marki Glenfiddich ze sztuką. André Saraiva zaprojektował oryginalne opakowanie wewnętrzne whisky Glenfiddich Grand Château, przedstawiające świat marzeń w wykonaniu artysty. Dodatkowo marka wypuściła też limitowaną wersję, The Artist’s Edition, w liczbie 250 sztuk dostępnych na świecie, gdzie również na zewnętrznym opakowaniu André przedstawił swoją twórczość. Umieszczony jest na nich rozpoznawalny wizerunek postaci graffiti Mr. A, który podróżuje z beczką po ulicach Paryża. Obie wersje Glenfiddich Grand Château mają w sobie kolekcjonerską wartość, a wersja z postacią Mr. A, dostępna w ograniczonej liczbie, nabiera jeszcze większej wagi.
źródło: materiały prasowe
Czytaj też: Grafika | Sztuka | Kultura | Identyfikacja wizualna | whiteMAD na Instagramie