Kilka dni temu udostępniono podróżnym antresolę na Dworcu Centralnym w Warszawie. Prócz niej, w hali głównej otwarto kilka nowych lokali. W ten sposób zakończono prace mające uatrakcyjnić przestrzeń całego obiektu.

W hali głównej pojawiła się dodatkowa przestrzeń w formie antresoli. Dzięki temu podróżni będą mogli oczekiwać na pociąg również na poziomie +1. Pasażerowie mają do dyspozycji nową poczekalnię z dostępem do Internetu i gniazdek elektrycznych. Powstała antresola oraz prowadzące na nią schody ruchome ułatwiają również dostęp do zlokalizowanych na piętrze: supermarketu i restauracji. Pod względem architektonicznym całość tworzy jasną i lekką konstrukcję.

Bardziej przyjazna przestrzeń czeka na pasażerów także na poziomie 0 w hali głównej, gdzie pojawili się nowi najemcy komercyjni. W sumie powstało tu 11 nowych lokali i trzy wyspy z urozmaiconą ofertą handlowo-usługową. Wśród nowych najemców znalazły się m.in. piekarnia Paul, punkty ze zdrową żywnością Friends i Juice Factory, herbaciarnia Lipton czy kawiarnia Dallmayr. W ofercie nowych sklepów można znaleźć kosmetyki (Stara Mydlarnia), bieliznę (Gatta), prasę, kwiaty, książki czy upominki (Świat Książki, WyjątkowyPrezent.pl, Smoke). Mieszkańców stolicy ucieszy otwarty w hali głównej, długo wyczekiwany Punkt Obsługi Pasażera ZTM. Dobra wiadomość czeka również na zmotoryzowanych, którzy na dworcu mogą wypożyczyć samochód.

Estetyzacja Dworca Centralnego pozwoliła lepiej wykorzystać przestrzeń w budynku. Budowa antresoli oraz nowe zagospodarowanie hali głównej oznacza bardziej komfortowe warunki zarówno dla naszych podróżnych, jak i najemców – mówi Grzegorz Tomaszewski, Pełnomocnik Zarządu PKP S.A. ds. nieruchomości.

Estetyzacją objęta została również część podziemna dworca: dojście do stacji WKD Śródmieście oraz galeria zachodnia i część północnej. Dzięki nowym rozwiązaniom w zakresie wykończenia wnętrz, pasaże są bardziej przestronne i lepiej doświetlone. Odnowione lokale są teraz dobrze wyeksponowane i łatwiejsze do zagospodarowania przez najemców. W tej części dworca pojawiły się znane sieciowe marki, takie jak Burger King, Subway, Żabka, Nowakowski Gorąco Polecam czy Fortuna. Podróżni i mieszkańcy Warszawy mogą skorzystać także z pasmanterii, usług krawieckich i szewskich. W galerii północnej powstała „Aleja smaków”, gdzie oprócz restauracji Burger King na uwagę zasługują Makarun, Bałkański Express, Kiełba w Gębie czy OK Salad.

Dworzec Centralny to jeden z lepiej zagospodarowanych komercyjnie dworców kolejowych. Dzięki zakończonej inwestycji jego potencjał w tym zakresie jeszcze się zwiększył. Udostępniliśmy 39 nowych lokali, których łączna powierzchnia wynosi ok. 1600 mkw. Obecnie poziom wynajmu powierzchni na tym dworcu wynosi ok. 95% – dodaje Grzegorz Tomaszewski.

Na dworcu trwają jeszcze ostatnie prace wykończeniowe w galeriach podziemnych. Koszt inwestycji związanej z estetyzacją wyniósł 19,5 mln zł.

fot. PKP S.A.