To już swego rodzaju tradycja, każdego roku marka Barbie przedstawia nowe lalki, które reprezentują zawody tradycyjnie kojarzone z mężczyznami. W tym roku marka wprowadziła do sprzedaży lalki: Barbie Prezydent i Barbie Wiceprezydent.

Czy dziewczynki marzą o wielkiej polityce i najwyższych stanowiskach? Najnowsze badania przeprowadzone w Polsce na zlecenie Barbie pokazują, że nasze społeczeństwo ma w tym temacie jeszcze wiele do nadrobienia.

Dorastanie w kraju, w którym na wysokich stanowiskach wciąż brakuje kobiet, nie ułatwia dziewczynkom zrozumienia, że bez względu na płeć mogą być, kim tylko zechcą. Amerykańskie badania wskazują, że 39%* dziewczynek w Stanach Zjednoczonych marzy o byciu liderkami. A jak jest w Polsce? Według najnowszych badań przeprowadzonych wśród polskich dzieci przez IPSOS na zlecenie Barbie** nawet bujna wyobraźnia dziewczynek nie podpowiada im, że mogłyby być w przyszłości prezydentem, bizneswoman czy panią dyrektor. Tych profesji na topliście zawodów marzeń nie wskazuje nawet 1% polskich dziewczynek.

Barbie swoimi najnowszymi lalkami inspiruje przyszłe liderki i po raz kolejny udowadnia, że reaguje na sygnały z otaczającego świata. Pomaga dziewczynkom uwierzyć w siebie i własne możliwości.

Każdego roku na rynku pojawia się lalka pracująca w zawodzie, w którym kobiety są mniejszością. Barbie była już m.in. oficerem marynarki, przedsiębiorcą i strażakiem. Jako astronautka podbiła kosmos w 1965 roku, czyli cztery lata przed pierwszą wizytą na Księżycu. W tym roku udowodniła już, że komputery i programowanie to nie tylko męski świat – kobieta również może zostać twórcą gier.

Zaprezentowane właśnie lalki: Barbie Prezydent i Barbie Wiceprezydent to duet, który po raz kolejny udowadnia dziewczynkom, że ich marzenia nie muszą mieć granic. Barbie podjęła też współpracę z niepartyjną żeńską organizacją She Should Run***, która wspiera i motywuje kobiety do walki o pozycje liderek w świecie polityki i nie tylko. Razem będą pracować nad promowaniem postaw przywódczych wśród kobiet, m.in. dzięki nowym zabawkom Barbie, które inspirują dziewczynki do wielkich marzeń, ale również rodziców do podejmowania ze swoimi córkami rozmów o byciu liderką i wadze tej funkcji.

zdjęcia: materiały prasowe

*Badanie Girls Scout Research Institute, USA, 2016
** Badanie „Barbie Możesz być, kim chcesz”, IPSOS, Warszawa, Czerwiec 2016
*** Amerykańska organizacja niepartyjna She Should Run: www.SheShouldRun.org