Pomysłowe, oryginalne i wyjątkowo urocze. Właśnie takie są biodegradowalne opakowania na ryż, które wyglądają jak chińscy farmerzy. Ich autorem jest armeńska pracownia projektowa, której zadaniem było zaprojektowanie przyciągających uwagę opakowań na ryż.

Backbone Branding to pochodząca z Armenii agencja, która specjalizuje się w projektowaniu oryginalnych, nietuzinkowych opakowań na różne produkty. Ich ostatni projekt nazwany RiceMan powstał w wyniku współpracy agencji z jednym z największych producentów ryżu w Chinach. Inwestor poprosił przedstawicieli Backbone Branding o zaprojektowanie ekologicznych, ale jednocześnie estetycznych opakowań na ziarna ryżu.

Biodegradowalne opakowania na ryż

Agencja zaproponowała biodegradowalne opakowania na ryż, które występują w postaci bawełnianych woreczków o dwóch rozmiarach. W wyższych, bardziej podłużnych paczkach znajdziemy ryż długoziarnisty, natomiast w mniejszych, bardziej pękatych – ryż okrągły, krótkoziarnisty. Dodatkowym ciekawym elementem są tekturowe pokrywki zamykające bawełniane woreczki. Mają one przypominać tradycyjne czapki noszone przez azjatyckich rolników, a jednocześnie pełnią funkcję miarki, w której możemy odmierzy odpowiednią ilość ryżu.

Warto również dodać, że biodegradowalne woreczki na ryż pokryte zostały kaligrafią wykonaną przez chińskiego artystę. Grafik za pomocą kilku delikatnych kresek przedstawił wiele stanów emocjonalnych, które mają oddawać mnogość emocji występujących w pracy azjatyckich rolników. Znajdziemy w nich odzwierciedlenia pewności siebie, dumy, zmęczenia, a także radość i spokój. „Z perspektywy towarowej, produkty wystawione obok siebie na półce, obejmowałyby szerokie spektrum ludzkich uczuć, tak jakby ci rolnicy mieli ze sobą ekspresyjną scenę rozmowy” – mówią o opakowaniach przedstawiciele Backbone Branding. 

Czytaj też: ekologia | opakowania | Chiny | design