Włoski dom mody Bottega Veneta zaprezentował na mediolańskim tygodniu mody buty z trzciny i kawy, które są w 100 proc. biodegradowalne. To odpowiedź marki na zmiany klimatu. 

Bottega Veneta, włoski dom mody założony w 1966 roku zaprezentował na mediolańskim tygodniu mody najnowszą kolekcję Autumn/Winter 2020. Największą uwagę gości zaproszonych na pokaz marki przykuły buty, które według zapewnień projektantów są w 100 proc. biodegradowalne.

„Gumowa podeszwa wykonana jest z naturalnych molekuł pochodzących z trzciny cukrowej i fusów z kawy, a nie z syntetycznych substancji chemicznych. Oznacza to, że w ciągu roku po umieszczeniu butów pod ziemią lub w odpowiednim środowisku, w określonych warunkach oświetleniowych i wilgotnościowych, obok obecności mikroorganizmów, ulegną one pełnej biodegradacji.” – mówią w rozmowie z dziennikarzami portalu dezeen.com projektanci z Bottega Veneta

Warto również dodać, że buty z trzciny i kawy to nie pierwsze działania marki Bottega Veneta skierowane w stronę ekologii. Włoski dom mody jako pierwszy na świecie otrzymał certyfikat LEED za budynek swojej siedziby. Certyfikat LEED przyznawany jest najbardziej ekologicznym i wybudowanym z poszanowaniem środowiska obiektom na całym świecie.

Dodatkowo The Kering Group, konglomerat, w skład którego wchodzą takie marki jak Bottega Veneta, Gucci, czy Balenciaga zapewnił, że podejmuje starania, aby do 2025 roku ograniczyć emisję gazów cieplarnianych o 50%, inwestuje w lasy, które mają wyrównywać bieżącą emisję, a docelowo cały koncern ma być w pełni zeroemisyjny.

O marce:
Bottega Veneta  – włoski dom mody założony w 1966 roku w regionie Veneto. Bottega Veneta założona została przez przedsiębiorców Michele Taddei i Renzo Zengiaro. Firma, zrodziła się początkowo pod nazwą „Venetian Shop” i  specjalizowała się w sprzedaży wyrobów skórzanych i rzemieślniczych. Firma opracowała charakterystyczny splot skóry, zwany intrecciato , który został użyty na zewnątrz wielu produktów. W 2001 Bottega Veneta został zakupiony przez Gucci Group , a obecnie jest częścią francuskiego konglomeratu The Kering Group . We wrześniu 2016 roku ogłoszono, że Claus-Dietrich Lahrs będzie nazwany CEO, zastępując Carlo Beretta.

Czytaj też: Pokaz mody | Ekologia | Ciekawostki | Sztuka Włochy

źródło: dezeen.com