Nowa witryna studia tańca w Ostrowie Wielkopolskim powstała w ramach akcji „Szyld w dechę”. To przedsięwzięcie przeprowadzane przez miasto, dzięki któremu przedsiębiorcy mający sklepy i punkty usługowe na terenie miasta mogą poprawić estetykę swoich lokali. Urzędnicy zapraszają ekspertów identyfikacji wizualnej, którzy projektują konkretne rozwiązania.
W tym roku odbyła się druga edycja wydarzenia „Szyld w dechę”. Tym razem miasto wskazało ulicę Kolejową. Właściciele działających tam sklepów i punktów usługowych mieli możliwość przystąpić do projektu i bez ponoszenia kosztów, poprawić estetykę witryny swojego sklepu. W ramach przedsięwzięcia, chętni właściciele sklepów i punktów usług mogli uczestniczyć w edukacyjnych warsztatach, które przeprowadziło Stowarzyszenie archiBUNT. Podczas zajęć przedsiębiorcy mogli zobaczyć metamorfozy witryn innych lokali i dowiedzieć się, jakie znaczenie ma estetyka nie tylko dla konkretnego biznesu, ale dla całej ulicy i w skali makro – miasta.
Wcześniej pisaliśmy o metamorfozie witryny sklepu Dora (czytaj TUTAJ). Tym razem możem oglądać efekty zmian przeprowadzonych w elewacji studio tańca. Wcześniej witryna lokalu obklejona była zdjęciami i napisami przedstawiającymi ofertę miejsca: step amerykański, modern jazz czy taniec klasyczny. Okna prócz zdjęć, zaklejone były fioletowymi płaszczyznami. Nad nimi wisiał baner z napisem „ostrowskie studio tańca”. Ten widok przeszedł już do historii.
Dziś studio tańca Gwiazda ma zupełnie nową grafikę. Okna ciągle są zasłonięte, ale mają neutralne kolorystycznie naklejki. Zamiast zdjęć, pojawiły się delikatne rysunki i napisy: balet, step, folk, jazz i modern. Z elewacji zniknął też baner. Zamiast niego witrynę ozdobiły neony. Jeden nad drzwiami wejściowymi z napisem „Gwiazda”, a drugi prostopadle do budynku, który przedstawia baletnicę sięgającą po gwiazdkę.
Co ciekawe, neon składa się z kilku warstw, które świecą naprzemienne. Taki zabieg sprawił, że baletnica zdaje się tańczyć. Identyfikację wizualną zaprojektował Konrad Moszyński, a za realizację odpowiedzialny był Jacek Zamojski.
Porównanie PRZED i PO:
Dziękuję uczestnikom warsztatów dla których wizualna strona naszego miasta jest ważna! Rezultat – piękny! Miałam ogromną przyjemność i zaszczyt osobiście podziękować przedsiębiorcom za udział w naszej neonowej akcji – mówiła Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Podczas ostatniej edycji programu nowe witryny pojawiły się w czterech lokalach. Koszt wszystkich metamorfoz wyniósł 30 tys. zł. W tym roku miasto planuje przeprowadzić jeszcze trzecią edycję projektu.
źródło i zdjęcia: Stowarzyszenie archiBUNT
Czytaj też: Metamorfoza | Witryna sklepowa | Identyfikacja wizualna | Neony | whiteMAD na Instagramie
Przesuń suwak PRZED i PO: