Chełm - centrum, fot. Google

Chełm: uchwała krajobrazowa coraz bliżej. Znikną szpetne reklamy i szyldy

Urząd Miasta Chełm ogłasza konsultacje społeczne, które odpowiedzą na pytanie, jak będzie wyglądać uchwała krajobrazowa. Nad dokumentem miasto pracowało siedem lat. Przepisy mają wkrótce zacząć obowiązywać.

Walka z nielegalnymi reklamami i chaosem w przestrzeni publicznej trwa nie tylko w dużych miastach. Wkrótce uchwała krajobrazowa obejmie cały obszar miasta Chełm. Nowe prawo pozwoli urzędnikom skutecznie walczyć z nielegalnymi reklamami. Przepisy będą określać zasady umieszczania w przestrzeni publicznej tablic i nośników reklamowych, ogrodzeń i elementów małej architektury.

Przepisy zakazują umieszczania reklam na przyczepach, lawetach, drzewach, barierkach, murach oporowych oraz w miejscach, w których zasłaniałyby krajobraz lub cenne obiekty architektoniczne. Na przepisy uwagę powinni zwrócić przedsiębiorcy, którzy na terenie miasta mają swoje sklepy, restauracje czy inne punkty usługowe. Uchwała krajobrazowa będzie określać wygląd szyldów i bannerów umieszczanych przed lokalami.

Dzięki nowemu prawu uporządkowana zostanie kwestia paczkomatów i ogródków kawiarnianych. Nie będzie już można stawiać ogrodzeń wykonanych z prefabrykowanych betonowych paneli. Dotyczy to tylko przyszłych konstrukcji. Betonowe ogrodzenia, które już istnieją nie będą musiały być zniszczone.

Ulica Reformacka, fot. Google

Przedsiębiorcy będą mieli dwanaście miesięcy, aby dostosować wygląd swoich reklam i szyldów do zapisów uchwały krajobrazowej. Po upływie tego czasu miasto będzie mogło nakładać kary. Póki co nie wiadomo, jakie będą grozić konsekwencje – regulować to będą odrębne przepisy. Nad uchwałą krajobrazową urzędnicy będą głosować latem – w czerwcu lub w lipcu.

Czytaj też: Archialert | Miasto | Urbanistyka | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie

źródło: UM Chełm