Na polskim rynku jest coraz więcej modowych start-upów. Popularne stają się showroomy, w których młodzi projektanci pokazują nam swoje gotowe do nabycia projekty.

Coraz więcej jest też targów mody, na których prezentuje się mnóstwo młodych marek – zarówno zyskujących popularność jak i tych obecnych na rynku już od kilku lat. Coraz częściej przekonujemy się, że ciuchy z popularnych sieciówek można połączyć z ubraniami od polskich projektantów i nie oznacza to zrujnowania swojego budżetu. Ubrania stają się dla nas inwestycją w siebie, swoje samopoczucie, a także w rodzimy biznes (za przykład może służyć choćby coraz częściej opisywane odrodzenie przemysłu włókienniczego w Łodzi).

Ten modowy boom udowadnia, że młodzi Polacy chcą się dobrze ubierać. Są gotowi zapłacić za jakość oraz niepowtarzalność tego, co noszą. Coraz chętniej podkreślamy swoją niezależność i gust, poprzez to, co i jak nosimy. Oczywiście, że wciąż możemy spotkać się ze zjawiskiem kupowania drogich marek w myśl zasady “marka dla marki” niezależnie od tego czy dobrze w czymś wyglądamy, niemniej panująca od jakiegoś czasu moda na projektantów pozwala nam bawić się modą, redefiniować gust, rozwijać swoją kreatywność (choćby poprzez śledzenie wspomnianych już blogów czy festiwali związanych z tematyką mody) i świadomość rynku – uczymy się jak ważna jest jakość, chcemy utożsamiać się z ideą jaka przyświecała projektowaniu tego, co chcemy na siebie założyć.

Jedną z marek, która idealnie wpasowuje się w trend “jakość i przekaz” jest, skierowana do kobiet, marka Diligent założona w 2013 roku przez Szymona Mrózka. Na rynku jest od 2 lat i radzi sobie coraz lepiej. Powodów sukcesu jest co najmniej kilka. Przede wszystkim przywiązanie do formy i detalu jest nie tylko deklaracją na papierze. Zupełnie jak w architekturze, forma wynika tu z funkcji. Ubrania mają być funkcjonalne, wygodne w użytkowaniu, tak by rzeczywiście mogły służyć kobietom, które je noszą. Równie ważna co funkcja, jest też forma “podania” – tu liczy się jakość materiału, krój, nieszablonowość i idealne wykonanie. Mrózek chętnie czerpie inspiracje ze sztuki, architektury (zwłaszcza twórczość Zahy Hadid i Ludwiga Mies Van der Rohe), co ma wpływ na podejście w tworzeniu projektów.

Diligent jest też marką wychodzącą na przeciw klientowi. Jeśli nie znajdziemy jakiegoś rozmiaru, to możemy poprosić o uszycie nam danego projektu na miarę. Co ważne, cena nie ulega wówczas zmianie.

Paulina sykut

Paulina Sykut w sukience marki Diligent uznana jedną z najlepiej ubranych kobiet na gali Orlen Team 2014.

 

Projekty Mrózka to eleganckie,minimalistyczne ubrania, w których zastosowano najwyższej jakości materiały. Przykładem jest letnia linia “Infuse” (2015), w której znajdziemy jedwabie, organzy i szyfony. Ze względu na to, że kolekcja oparta jest na ideologii kontrastów, daje nam dużą swobodę na interpretacje strojów – są na tyle minimalistyczne i nienachalne, że spokojnie możemy je zestawiać z bardziej casualowymi elementami naszej garderoby. Projekty Mrożka są jednak na tyle charakterystyczne, że nie tracą przez to na oryginalności. Celowa dominacja dwóch barw – czerni oraz bieli – dopełnionych intensywnymi czerwieniami i sztampowymi szarościami sprawia, że projekty nie są nudne i cieszą oko. To, na co warto zwrócić uwagę to inspiracje do projektów. W tym przypadku była to epoka modernizmu, a dokładniej projekt „Red Blue Chair” autorstwa Gerrit Rietveld. Projekt można zobaczyć na stronie The Museum of Modern Art TUTAJ.

Idea, która przyświecała powstaniu kolekcji na Lato 2015, to odświeżenie powszechnie znanych fasonów oraz stworzenie ich zmodernizowanych odpowiedników. To, co ma nadać lekkości oraz nowoczesności tym kosmopolitycznym formom, których modele są nam znane i od których póki co nie uciekniemy, osiągnięte jest poprzez zabawę konstrukcją, świadomy wybór tkanin, co daje nam połączenie elegancji z towarzyszącą jej nonszalancją codzienności. Przekaz ten pomogli uchwycić fotografowie z Ziarnecki.pl, Michalina Bolach (modelka) Agnieszka Nowicka, Natalia Leszczuk, Dominika Bocian (odpowiedzialne kolejno za za stylizajcę, stylizację włosów i makijaż). Przestrzeń do sesji zdjęciowej udostępnił Kartel Flagstore.

adres sklepu internetowego http://diligentclothes.com/

Firmy/ osoby współpracujące:
Zdjęcia: Ziarnecki.pl
Przestrzeń: Kartell Flagstore
Modelka: Michalina Bolach
Stylizacja: Agnieszka Nowicka
Obuwie: PRIMAMODA
Make Up: Dominika Bocian
Stylizacja włosów: Natalia Leszczuk

10930092_928402103837922_4367677198262097583_n

Autor (justDżejn)

x