Drugie miejsce dla Pawilonu Polski na EXPO za najlepszą aranżację wnętrz!

Pawilon Polski na EXPO 2020 w Dubaju zdobył srebrną nagrodę za aranżację wnętrz pawilonów średniej wielkości. Nagrodę przyznaje Bureau International des Expositions (BIE), organizacja, która od wielu lat nadzoruje Wystawy Światowe.

EXPO 2020 w Dubaju zakończy się 31 marca tego roku. Śmiało można powiedzieć, że Pawilon Polski należał do czołówki najlepszych na wystawie. Niedawno pisaliśmy, że budynek promujący nasz kraj zdobył nagrodę the Best Large Pavilion w konkursie World Expo Awards organizowanym przez EXHIBITOR Magazine (czytaj TUTAJ). Teraz zdobył kolejny tytuł – srebro za najlepszy wystrój wnętrz pawilonów średniej wielkości.

Eksperci z Bureau International des Expositions docenili przemyślaną ścieżkę zwiedzania i unikalną formę budynku. Promujący Polskę budynek zaprojektowano na “ludzką skalę”. Całą wystawę można zwiedzić w kilkadziesiąt minut. To cenne, zwłaszcza jeśli na całej wystawie pawilonów jest aż 190.

Nad wyglądem pawilonu równolegle pracowały warszawska pracownia WXCA i szwajcarskie studio Bellprat Partner, efektem tej współpracy jest spójna przestrzeń, która przenika i zaprasza odwiedzających do udziału w sekwencji zdarzeń, składających się na wielowymiarowe doświadczenie bliskiego naturze, świadomego, zrównoważonego życia w Polsce. Za szczegółową koncepcję narracji ekspozycji, kluczowe doświadczenia oraz produkcję wszystkich materiałów multimedialnych odpowiada konsorcjum Science Now, Stellar Fireworks i Tellart, które jest także pomysłodawcą „Polskiego Stołu” i strefy V „Poland. Landscapes of creativity”. Generalnym Wykonawcą Pawilonu Polski jest konsorcjum Międzynarodowe Targi Poznańskie – FM Aldentro.


Pawilon motywuje do eksploracji bogactwa naturalnego, kulturalnego, intelektualnego Polski. Zaprasza do wspólnej fascynacji mądrością natury, poznawania źródeł polskiej kreatywności. Inspiruje i zachęca do zatrzymania się i głębszej refleksji nad wpływem jednostki na losy świata i planety, siłą różnorodności. Pozwala doświadczyć, że każdy z nas jest częścią wspólnoty a nasze działania mają znaczenie.

Oprócz stałej wystawy w Pawilonie Polski można było oglądać też wystawy czasowe. Jedną ze zorganizowanych w marcu była wystawa „Landscapes of leisure”, poświęcona polskim budynkom, które powstały w celach wypoczynkowych. Wystawę zorganizował Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Muzeum Architektury we Wrocławiu. Naszą relację z tego wydarzenia znajdziecie TUTAJ.

Za koordynację udziału Polski w Expo odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Magazyn whiteMAD jest patronem medialnym Pawilonu Polski.

Czytaj też: Ciekawostki | WXCA | Drewno | Pawilony naszych sąsiadów na Expo | whiteMAD na Instagramie

źródło: PAIH