Część z nas poznała plusy i minusy pracy zdalnej. Najczęściej wymienianymi negatywnym skutkami są problemy ze zdrowie, kręgosłupem z racji niewłaściwego stanowiska pracy, czyli nieergonomicznego stanowiska. Przeczytaj nasz wpis, aby dowiedzieć się na jakie elementy warto zwrócić uwagę przygotowując swoje stanowisko do pracy w domu, jak ważna jest akustyka w pracy oraz jak zadbać o prawidłową postawę. Wymienione rady z pewnością nie tylko sprawdzą się podczas pracy zdalnej, ale i gdy wróci się do biura. 

Jakie ćwiczenia wykonywać w pracy?

Coraz więcej osób skupia się na wykonywaniu aktywnościach fizycznych. Nie zawsze jednak mamy na nie czas. Dlatego warto zadbać o ćwiczenia również w trakcie pracy. Potrzebne są dwie kwestie: sprzęt oraz motywacja.

Posiadając w pracy stół z regulacją wysokości, można wzmocnić mięśnie, jak również część pracy wykonać na stojąco. Ułatwia to zmianę pozycji w trakcie pracy. Dzięki takiej aktywności można pozytywnie wpłynąć na spalanie kalorii oraz krążenie krwi. Drugim gadżetem może być platforma balansująca, dzięki której trening będzie jeszcze efektywniejszy. Niekiedy wystarczającym bodźcem do ćwiczeń w pracy jest zmiana krzesła biurowego na stołek siodłowy albo na piłkę Pilates. To drugie rozwiązanie świetnie angażuje mięśni brzucha oraz pleców i służy zachowaniu właściwej postawy.

Więcej informacji poznasz na stronie: https://www.ajprodukty.pl/

Niezwykle ważne jest, aby posiadane krzesło w pracy było dostosowane do wzrostu/masy ciała. Dotyczy to podpierania ramion, odcinka lędźwiowego oraz nóg. Wybierając stołek balansujący lub siodłowy aktywowane są mięśnie pleców oraz tułowia, jak również poprawiana jest postawa.

Jak ważna jest dobra akustyka wnętrza?

Jeżeli w biurze są słyszane dźwięki, które rozpraszają z pewnością wpłynie to na efektywność pracy. Aby tego uniknąć można zastosować kilka rozwiązań.

  • Ścianki działowe – Ekrany dźwiękochłonne są świetnym rozwiązaniem, dzięki któremu rozbijane są fale dźwiękowe w danym pomieszczeniu. Zmniejsza się ogólny poziom hałasu. Ekrany można łączyć ze sobą w różne wzory dodając charakteru wnętrza. Ustaw ekrany podłogowe tam, gdzie chcesz, na przykład między biurkami w celu podziału pomieszczenia na praktyczne sekcje. Nie warto martwić się zbytnio o miejsce docelowe -ekrany wyposażone są w koła i można je łatwo przetransportować, gdy są potrzebne w innym miejscu. Ekrany mogą stworzyć w biura ciche i ustronne miejsca,
  • Ścianki biurkowe – To bardziej subtelne rozwiązanie niż opisane powyżej ścianki działowe. Ekran montuje się bezpośrednio na blacie i daje się pracownikom możliwość skupienia się na pracy. Nie ma w tym przypadku problemów ze stukającymi klawiaturami współpracowników, czy też półszeptami. To rozwiązanie świetnie sprawdzi w przypadku ścianki z regulacją wysokości. Ścianka biurkowa może posłużyć również jako tablica ogłoszeń lub też ścianka inspiracji.
  • Panele ścienne – Panele mogą być montowane na ścianie w celu zmniejszenia hałasu. Mogą również posłużyć jako tablica na notatki. Fale dźwiękowe przechodzą przez panel odbijają się od ściany i ponownie przechodzą przez panel. Dzięki temu podwójnie zredukowany jest hałas. Panele akustyczne mogą występować w fantazyjnych kolorach i dodatkowo nadać charakter pomieszczeniu. Panele akustyczne mogą mieć różne kolory, kształty i rozmiary. Można je dowolnie mieszać i łączyć. Powstają unikalne zestawienia wzorów i kolorów według własnego projektu.  Wybierając powyższe gadżety należy zwrócić uwagę na ich klasę dźwiękochłonności A. Panele tłumiące hałas i ekrany biurowe powinny posiadać certyfikat SP w zakresie pochłaniania dźwięku. Dzięki temu hałas jest redukowany i wydajność pracy jest większa.
  • Innymi akcesoriami, które mogą wygłuszyć dźwięk są meble tapicerowane, otwarte regały do wypełnienia książkami, rośliny, miękkie podkładki meblowe i filcowe.

Jak zadbać o postawę z produktami firmy aj?

Aby zadbać o właściwą postawę w trakcie pracy, warto zainwestować w profesjonalny sprzęt koordynujący postawę.

W oczekiwaniu na sprzęt warto część prac wykonać na stojąco. Wtedy to ruch w czasie pracy jest jeszcze lepszy. Produkt, na który warto zwrócić uwagę to bieżnia biurowa. Innym przedmiotem może być stół konferencyjny, który posiada regulowaną wysokość. To z jednej strony dobra inwestycja dla ciała, ponieważ można zmieniać postawę podczas spotkań, z drugiej strony polepsza to PR pracodawcy, który dba o swojego pracownika. Co ciekawe według badań jesteśmy bardziej kreatywni, gdy współpracujemy stojąc, a nie siedząc. Dodatkowo wzrasta stopień koncentracji, z racji, że podczas takich spotkań są one krótsze oraz bardziej wydajne. Jeżeli dane spotkanie się przedłuża wystarczy opuścić blat i usiąść.
W przypadku, gdy chce się w łatwy sposób zmieniać postawę, świetnym rozwiązaniem będzie aktywne krzesło. Ten ergonomiczny mebel wprawia ciało w ruch i umożliwia trening podczas siedzenia. Przykładami takich krzeseł są stołki balansujące oraz siodłowe – wszystkie skłaniają do aktywacji mięśni pleców oraz tułowia, poprawiają postawę oraz poprawiają krążenie krwi.

Takie meble oferuje firma aj produkty, która ma swoją siedzibę w Słupsku. Na stronie można znaleźć cały katalog ergonomicznego sprzętu.

Czy myśleliście kiedyś o takim ergonomicznym stanowisku pracy?

Czytaj też: Architektura | Wnętrza | Biurowiec | Biuro | Meble

źródło: Materiał Partnera