Miały powstać cztery takie miejsca, ale miasto właśnie rozwiązało umowę. W Gdańsku zrezygnowano z pomysłu budowy parkingów kubaturowych w Śródmieściu. Urzędnicy tłumaczą, że powodem są zmiany potrzeb i uwarunkowania, na których oparty był projekt.
Umowa między spółką IMMO PARK Gdańsk a Gminą Miasta Gdańska została zawarta w październiku 2018 roku i dotyczyła zaprojektowania, wybudowania, finansowania oraz zarządzania czterema parkingami w Śródmieściu miasta. Teraz strony podjęły decyzję o wstrzymaniu realizacji tego projektu.
Powodów było kilka. Jednym z nich była zmiana sytuacji makroekonomicznej, kolejnym konieczność ochrony drzew w części lokalizacji planowanych parkingów. Dodatkowo swoje zastrzeżenia do pomysłu budowy parkingów kubaturowych mieli sami mieszkańcy. Problemem okazało się też pozyskanie odpowiednich zgód i decyzji konserwatorskich w zakresie, jakim założono projekt na etapie przetargu.
Nie bez znaczenia pozostaje również wprowadzona w międzyczasie regulacja polityki parkingowej miasta, której przykładem jest Śródmiejska Strefa Parkowania wprowadzona w 2020 roku czy propozycja Park&Ride w czasie trwania wysokiego okresu turystycznego. Rozwiązania te wpłynęły na poprawę sytuacji związanej z brakiem miejsc parkingowych w Śródmieściu – czytamy na stronie gdansk.pl.

Umowa zawarta między IMMO PARK Gdańsk a Miastem Gdańsk przewidywała wybudowanie czterech parkingów w centrum Gdańska: dwupoziomowy parking podziemny na 337 miejsc, zlokalizowany przy ulicy Podwale Staromiejskie; jednopoziomowy parking podziemny na 112 miejsc postojowych, zlokalizowany pod placem Targ Węglowy; parking podziemny dla 260 samochodów, zlokalizowany na ulicy Podwale Przedmiejskie; czteropoziomowy, nadziemny parking na 493 pojazdy, zlokalizowany przy Długich Ogrodach.
źródło: UM Gdańsk
Czytaj też: Gdańsk | Miasto | Place, Skwery, Parki | Ciekawostki | Ekologia | whiteMAD na Instagramie
