Coraz więcej marek rezygnuje z plastikowych produktów jednorazowego użytku. Ostatnio informowaliśmy o tym, że sieć restauracji McDonald zrezygnowała z plastikowych słomek, o czym przeczytacie TUTAJ, a także o sklepach Rossmann, w których stanęły automaty do napełniania butelek wielokrotnego użytku, o czym przeczytacie TUTAJ. Dziś dowiedzieliśmy się, że jedna z największych sieci hotelarskich, Grupa Accor zrezygnuje z jednorazówek we wszystkich hotelach do 2022 roku.

Akcja, w ramach której Grupa Accor zrezygnuje z plastikowych jednorazówek została zapoczątkowana dzięki współpracy międzynarodowej sieci hoteli z Fundacją Ellen MacArthur. Grupa Accor, w skład której wchodzą takie marki jak Novotel, Ibis, Raffles, czy Sofitel zobowiązała się do przyłączenia się do Global Tourism Plastics Initiative prowadzonej przez Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) i Światową Organizację Turystyki.

Działania podjęte przez Grupę Accor dotyczyć będą wielu płaszczyzn. Korporacja zapowiedziała, że usunie wszystkie plastikowe przedmioty jednorazowego użytku znajdujące się w hotelach do końca 2022 roku. Działanie sieci ma na celu zmniejszenie szkodliwego wpływu na środowisko i wzmożenie wysiłków na rzecz walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem. Inicjatywa jest znaczącym krokiem naprzód dla światowej branży hotelarskiej i grupy, która od wielu lat dba o zrównoważony rozwój. Warto tu zwrócić uwagę, że Grupa Accor jest jedną z największych sieci hotelarskich na świecie. W ponad 5000 obiektów na całym świecie grupa przyjmuje ponad 120 milionów gości i serwuje ponad 200 milionów posiłków każdego roku. 

Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów oraz społeczności przyjmujących. Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel. Chodzi o bycie świadomym społecznie i konsekwentnym. – Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.

Jakich produktów nie spotkacie w hotelach Grupy Accor? Należą do nich choćby plastikowe słomki, kubki, butelki, naczynia na wynos, zastawa stołowa, patyczki kosmetyczne i przybory toaletowe, mieszadełka do kawy, torby na pranie lub dodatkowe poduszki, produkty powitalne i karty dostępu. Przedstawiciele firmy zapewniają również, że dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania. 

Grupa Accor zrezygnuje z jednorazówekTo jednak nie wszystkie zmiany. Grupa planuje tworzyć bardziej ekologiczne hotele już na etapie konstrukcyjnym. Przykładowo marka Fairmont stosuje nowe standardy konstrukcyjne i remontowe, dzięki którym hotele zostały wyposażone w krany filtrujące wodę w pokojach gościnnych, tak aby całkowicie wyeliminować wodę butelkowaną. Podobna sytuacja ma miejsce w warszawskiej siedzibie firmy, w której dzięki zamontowanym filtrom wody udało się zredukować zużycie plastikowych butelek o 48.000 sztuk. To ponad o 2 tony mniej plastiku w skali roku. 

Nasze wysiłki nie kończą się na tym. Jesteśmy grupą innowacyjną i stale poszukujemy kolejnych obszarów, w których możemy zmniejszyć nasz negatywny wpływ na środowisko globalne, pomagając jednocześnie lokalnym społecznościom w tworzeniu zdrowszej i bardziej zrównoważonej przyszłości. Pracując nad realizacją naszych zobowiązań, jesteśmy wdzięczni wszystkim zespołom z całego świata, którzy podzielają nasze przekonanie, że należy starać się o to, by świat był się lepszym miejscem dla naszych gości, niezależnie od tego czy podróżują z nami czy nie.  – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor

Czytaj też: Hotel | Ekologia | Opakowania | Plastik  | Recykling

źródło: Accor Group  / beszamel.se.pl