Dom mody Hermès wypuścił pierwsze nowe perfumy od piętnastu lat. Flakon, w którym się znajduje zamiast wyrzucać, będzie można ponownie napełnić.
Charakterystyczny, szklany flakon H24 zaprojektował Philippe Mouquet. Projektant musiał nadać mu kształt, który będzie miał ponadczasowy design i będzie dobrze wyglądać nawet wiele lat później. Sam zapach opracowała kreatorka perfum Hermès Christine Nagel.
Formuła nowego męskiego zapachu H24, jest precyzyjną formą magii, celowo krótka i wyrazista. Skrupulatnie połączona i bez widocznych szwów, w której każdy składnik został dopracowany, a niektóre wręcz w całkowicie indywidualny sposób, i egzystuje na swoich własnych prawach. Ta formalna prostota stwarza wystarczająco dużo miejsca, aby umożliwić przenikanie światła do kompozycji, tworząc niepowtarzalne i paradoksalne wrażenie zmysłowej przejrzystości – czytamy w opisie nowego zapachu przygotowanego przez markę.
Projektant Philippe Mouquet jest związany z domem Hermès od wielu lat. Dla marki zaprojektował kultowe już flakony zapachów Terre d’Hermès i Voyage d’Hermès. H24 jest więc jego trzecią kreacją dla męskiego świata zapachów.
Pracę nad H24 zacząłem tak, jak za każdym razem, gdy projektuję flakon, od bardzo prostego kształtu – równoległościanu. I wyobraziłem sobie, jak pod naciskiem niewidzialnej dłoni flakon zmienia swoją formę. Staje się bardziej płaski, dzięki czemu łatwiej go chwycić. Jego krawędzie są żywe, szybują, a następnie miękną w kierunku szczytu. Jego oryginalna klasyczna forma przekształca się w nową objętość, bardziej współczesną i niepowtarzalną. Powstaje flakon ergonomiczny i bardziej aerodynamiczny w swojej konstrukcji – mówi Philippe Mouquet.
Flakon został wykonany wyłącznie ze szkła i aluminium. Można go z łatwością poddać recyklingowi. Najciekawsza jest jednak opcja jego ponownego napełnienia.
Opakowanie zewnętrzne, wykonane w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu i nadającego się do ponownego przetworzenia, nawiązuje do olfaktywnej kompozycji zapachu. Tło w kolorze mineralnej szarości zostało ozdobione rantem w kolorze limonkowej zieleni, która jednocześnie ogranicza i otwiera przestrzeń poza schematami. Ograniczono także zużycie samego tuszu, ograniczając nadruki do jednej strony, aby chronić środowisko naturalne.
Refill o pojemności 125 ml dostępny jest dla klientów w perfumeriach Sephora i Douglas.
Zobacz też: Ciekawostki | Szkło | Opakowania | WhiteMAD na Instagramie
źródło: materiały prasowe Hermès