Coqui Coqui słynie z niszowych, luksusowych perfum. Produkty, które tworzy ta rodzinna firma, działają na zmysły i pozwalają przenieść się do tropikalnych zakątków świata. Limitowaną serię przedmiotów od Coqui Coqui powstałą we współpracy z H&M HOME, będzie można kupić tylko online na hm.com już 8 sierpnia. To kolekcja, która pozwoli udekorować dom oraz wypełnić wnętrze unikalnymi zapachami. Co przygotował zespół Coqui Coqui? Mieliśmy okazję rozmawiać z twórcami marki.
Dzięki najnowszej współpracy H&M HOME stwarza możliwość dołączenia do magicznego świata Coqui Coqui. Będąc jego częścią możemy celebrować styl życia przewijający się w DNA marki. Luksus, który oferują, nie polega na bogactwie materialnym, ale na możliwości kontaktu z naturą i przedmiotami stworzonymi w oparciu o rzemieślnicze techniki sprzed lat. Założyciele Coqui Coqui – Nicolas Malleville i Francesca Bonato poznali się na początku lat 2000 na piaszczystych plażach Tulum. Natura towarzyszyła im od samego początku. Dziś dzielą swój czas między Jukatanem w Meksyku, wyspą Bora Bora w Polinezji Francuskiej, oraz Riwierą dei Fiori we Francji i we Włoszech. Gdyby wskazać korzenie założonej przez nich firmy należałoby myśleć właśnie o tych zakątkach świata.
Coqui Coqui już od samego początku przyświeca idea odkrywania piękna. Historia firmy rozpoczęła się niepozornie. Rezydencję założycieli w Malleville-Bonato na Jukatanie zaczęli odwiedzać przyjaciele oraz ich rodzina. Szybko okazało się, że jeden pokój gościnny to za mało, by pomieścić wszystkich. Para uwielbia zapraszać gości i pokazywać im piękno półwyspu oraz lokalnej kultury. Dziś Coqui Coqui prowadzi pięć ekskluzywnych rezydencji, cztery w Meksyku i jedną w Polinezji Francuskiej.
Malleville i Bonato razem z H&M HOME stworzyli kolekcję z dodatkami do wnętrz. Już wkrótce kupić będzie można wyjątkowe zapachy do domu opracowane specjalnie na potrzeby kolekcji: Vétyvers du Pacifique i Flores de Yucatán. Kompozycjami zapachowymi będzie można się cieszyć również dzięki świecom i patyczkom zapachowym. W ofercie znajdą się też praktyczne przedmioty jak poduszki, wielofunkcyjny pled, plażowe ręczniki, dekoracyjna amfora, porcelanowy zestaw do herbaty czy dzbanek z kubkami w złotym kolorze z charakterystycznym motywem palmy. Kolekcję uzupełnia szlafrok w stylu kimono, który można zabrać w podróż. Zdjęcia przedmiotów publikujemy w galerii poniżej.
Co dla Nicolasa Malleville’a i Franceski Bonato oznacza współpraca z H&M HOME? Mieliśmy okazję rozmawiać z kreatywnym duetem.
Stworzyliśmy tę kolekcję, myśląc o rzeczach, które uważamy za niezbędne w naszym codziennym życiu – przedmiotach, których potrzebujemy, aby stworzyć „dom z dala od domu”, gdziekolwiek jesteśmy. Dzięki tej kolekcji możemy zaprosić innych do odkrywania odległych miejsc, które stały się częścią naszego życia.
Produkty waszej marki działają na zmysły. W jaki sposób zapachy wpływają na to, jak czujemy się w domu?
Od samego początku Nicolas wiązał koncepcję Coqui Coqui z zapachami, ze względu na ich zdolność do zapadania w pamięci. Zapach jest prawdopodobnie najsilniejszym ze zmysłów, może przypominać nam o miejscu, osobie, konkretnej chwili… Nasze zapachy powstają w oparciu o miejsca z charakterystycznymi roślinami, występującymi naturalnie w danym obszarze. W Ilse de Sociétié na Bora Bora nasz dom jest wypełniony wonią otaczających go drzew kokosowych, kwiatów tiare, lokalnych drzew owocowych i wetiwerii rosnącej obok domu. Dzięki współpracy z H&M HOME możemy dzielić się podobnymi wrażeniami z innymi.
Jakie inspiracje wpłynęły na zapachy Flores de Yucatán i Vétyvers du Pacifique?
Bazę zapachową opracowaliśmy w Grasse, francuskiej miejscowości znanej jako stolica perfum. Nasze inspiracje zawsze pochodzą od roślin, krajobrazu, lokalnej kultury. Flores de Yucatán i Vétyvers du Pacifique pozwolą innym zanurzyć się w pięknie tych miejsc, poczuć ducha Jukatanu i Polinezji Francuskiej.
Podpowiedzcie, jak najlepiej wykorzystać przedmioty z kolekcji?
Kolekcję zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby była uniwersalna, sprawdziła się w wielu sytuacjach. Tkaninami można otulić ramiona w podróży, wykorzystać jako koc piknikowy, obrus lub narzutę na łóżko. Wszystkie tekstylia wykonane zostały z naturalnych materiałów, takich jak len, bawełna i włókna roślinne. Tkaniny zdobią botaniczne motywy przedstawiające owoce, kwiaty, zioła i korzenie. W ten sposób przedstawiliśmy składniki zapachowej kolekcji. Poduszki natomiast są hołdem dla tradycyjnej, jukatańskiej metody tkania hamaków, która stosowana jest w tym regionie od pokoleń.
H&M HOME często oferuje limitowane serie produktów wyjątkowych marek. O takich współpracach opowiedziała nam Evelina Kravaev-Söderberg, Head of Design H&M HOME.
Dla H&M HOME pracuje wielu utalentowanych projektantów. Mimo to często decydujecie się na współpracę z innymi markami. Dlaczego?
To prawda, mamy fantastyczny zespół projektantów, ale zawsze dobrze jest zaskoczyć naszych klientów, rzucić wyzwanie sobie, współpracując z innymi. Chcemy oferować wyjątkowe, inspirujące i dobrze wykonane kolekcje do wnętrz. Demokratyzujemy świetny design, a współpraca z różnymi markami pozwala nam dzielić się ich estetyką z większą liczbą osób. Dla wielu naszych klientów takie przedmioty mogą być nowością, udostępniamy im kolekcje, których nie mogliby dostać nigdzie indziej w przystępnej cenie.
Co sprawia, że zapraszacie daną markę do współpracy? Dlaczego tym razem zdecydowaliście się na Coqui Coqui?
Najczęściej jest to instynktowna decyzja. W przypadku Coqui Coqui wpłynęły na to również moje osobiste doświadczenia. Pierwszy raz spotkałam założycieli marki dwanaście lat temu, kiedy pojechałam z mężem na wakacje do jednej z ich posiadłości w Meksyku. Kupiłam tam kilka pięknych zapachów i zabrałam do domu. Do dziś, kiedy rozpylam te zapachy w mojej szafce na pościel, przenoszę się w przeszłość, przywołuję wspomnienia wspaniałych wakacji. Z biegiem lat odwiedziłam też inne obiekty Coqui Coqui i poznałam założycieli – Francescę Bonato i jej męża Nicolasa Malleville’a oraz ich rodzinę. Podczas luźnej rozmowy zaproponowali, że mogą być dobrym partnerem dla H&M HOME. Pomyślałam: „Oczywiście!”. I tak nawiązaliśmy współpracę. Jest ona dla mnie wyjątkowa, zwłaszcza, że oboje są niesamowitymi ludźmi, są bardzo otwarci, pełni szczęścia, a teraz mogą dzielić się sobą z całym światem.
W sumie w nowej kolekcji jest 26 obiektów stworzonych we współpracy z Coqui Coqui. W jaki sposób uzupełniają ofertę dostępną w H&M HOME?
Nie każdy projekt H&M HOME cechuje szwedzka estetyka. Oczywiście jesteśmy szwedzką firmą, nasz zespół projektowy ma siedzibę w Sztokholmie, więc istnieją wspólne wartości naszych kolekcji. Wbrew pozorom estetyka Coqui Coqui ma wiele wspólnego ze skandynawskim designem. To między innymi prostota, autentyczność, swego rodzaju surowość. W Szwecji doceniamy piękno natury, która jest tak istotna dla Coqui Coqui, gdzie wszystko, nad czym pracują, opiera się na lokalnym rzemiośle. Zasady projektowania każdego elementu tej kolekcji również odpowiadają naszym wartościom dotyczącym wszechstronności i jakości, każdy element został starannie przemyślany i zaprojektowany tak, aby można go było używać na wiele różnych sposobów.
Rozumiem. Zatem które elementy limitowanej kolekcji lubisz najbardziej?
Mam już listę zakupów! Uwielbiam narzutę i pasującą do niej poduszkę z frędzlami, które na pewno kupię. Uwielbiam szlafrok kimono, jest piękny i ma niesamowitą jakość. Szlafrok uszyty jest z ramii, im częściej nosisz taką tkaninę, ta staje się jeszcze przyjemniejsza w dotyku.
Kolekcja Coqui Coqui x H&M HOME będzie dostępna na hm.com/home od 8 sierpnia.
źródło: materiały prasowe, opracowanie redakcji
Czytaj też: Wnętrza | Ceramika | Naczynia | Dom | Polecane | whiteMAD na Instagramie
Artykuł sponsorowany.