Hyundai Grandeur to pojazd, który został zaprezentowany w 1986 roku. Model Grandeur był kolejnym, po mniejszym Stellarze, pojazdem Hyundaia zbudowanym pod własną marką jako następca dotychczas produkowanej na licencji konstrukcji amerykańskiego Forda. Grandeur był samochodem klasy wyższej, a w momencie powstania, mógł bezpośrednio konkurować z liderami motoryzacyjnej półki premium. Po latach koreańskie auto powraca jako Hyundai Heritage Series Grandeur.
W celu zbudowania sztandarowego i najdroższego w ówczesnej gamie samochodu, Hyundai zawiązał współpracę z japońskim Mitsubishi. W ten sposób, pierwsza generacja limuzyny Grandeur była bliźniacza wobec drugiego wcielenia Mitsubishi Debonair. Pod kątem wizualnym, Hyundai Grandeur pierwszej generacji charakteryzował się foremną, trójbryłową sylwetką z licznymi kanciastymi akcentami, a także chromowanymi ozdobnikami wokół szyb i na atrapie chłodnicy. Samochód przeznaczony był do sprzedaży wyłącznie na wewnętrznym rynku południowokoreańskim.
Dla nowego modelu, który otrzymał nazwę Heritage Series Grandeur, opracowano nowe światła i lusterka boczne, zmodernizowano felgi i okładziny ślizgowe, odświeżono także nieznacznie sylwetkę nadając jej nieco bardziej obłego kształtu, jednak wciąż wpisującego się w charakter pojazdu sprzed 35 lat. Największe zmiany zauważyć można wnętrzu. To przeszło niemal całkowitą metamorfozę pod kątem technologicznym, jednak stylistyka w bezpośredni sposób nawiązuje do kanonów końca ubiegłego wieku.
Pokazowy model cechuje się bordową aksamitną tapicerką z przodu i kasztanową skórą z tyłu.
Przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej zastąpiono bardzo szerokim ekranem dotykowym, a jednoramienna kierownica i drążek zmiany biegów w stylu samolotu zachowały swoją estetykę z lat 80-tych. Inne elementy wyposażenia to ukryty, wysuwany schowek w podłokietniku konsoli środkowej oraz oświetlenie w kolorze brązu imitujące sprzęt audio z lat 80-tych.
Własny system nagłośnienia Heritage Series Grandeur został opracowany przez południowokoreańskiego projektanta dźwięku Guk-il Yu i wykorzystuje 18 głośników. Marka twierdzi, że deska rozdzielcza i konsola środkowa samochodu zostały ukształtowane w oparciu o akustykę architektury sal koncertowych. Hyundai określił swoje podejście do projektowania pojazdu jako Newtro: Nowość + Retro.
Grandeur z serii Heritage został zbudowany jako samochód koncepcyjny dla uczczenia 35. rocznicy powstania oryginału, a także jako inspiracja dla przyszłych projektów samochodów Hyundai’a, dlatego niestety nie będzie produkowany masowo.
„Kiedy nasi projektanci tworzą przyszłość, ważne jest, aby spojrzeć wstecz na to, co stworzyliśmy w przeszłości i znaleźć w tym inspirację. W modelu Heritage Series Grandeur nasi projektanci na nowo zinterpretowali ważną część historii Hyundaia jako cudownie unikalne połączenie stylu vintage i współczesności, które odzwierciedla nieograniczone możliwości naszej ery [pojazdówelektrycznych]. „ – powiedział Hak-soo Ha, szef grupy zajmującej się wnętrzami w Hyundai Design Center.
Hyundai zamierza kontynuować swoją serię Heritage i zapowiada więcej remake’ów koncepcyjnych w przyszłości. Nie możemy się doczekać!
Czytaj też: Motoryzacja | Technologia | Ekologia | Ciekawostki | Ciekawostki
źródło: Hyundai Motor Company