Identyfikacja wizualna powiatu łowickiego według Leniva° Studio

To zbiór grafik, które będą wyróżniać aktywności podejmowane na szczeblu powiatu. Identyfikacja wizualna powiatu łowickiego to projekt, za którym stoi studio brandingowe Leniva° Studio.

Opracowano nie tylko nowy logotyp, ale pełen, funkcjonalny system, który usprawni i sprawi, że działania jednostek powiatu będą spójne. Aby przygotować grafiki nawiązujące do regionu projektanci współpracowali z twórcami sztuki ludowej.

Dotychczas powiat nie posiadał swojej oficjalnej, spójnej komunikacji wizualnej. Przygotowany przez Leniva° Studio branding oddaje najważniejsze aspekty pozycjonowania regionu – kulturę i folklor. Jest dostosowaniem identyfikacji powiatu do współczesnych realiów, co pozwala na komunikację, która jest nie tylko spójna, ale przede wszystkim autentyczna – tłumacza projektanci.

Proces rebrandingu poprzedziło rozeznanie w terenie oraz wyjazdy studyjne i badania, dzięki którym projektanci poznali charakterystykę regionu. Na rozwiązaniach graficznych dostrzec można nie tylko folklor, ale i indywidualistyczny, przekorny charakter mieszkańców powiatu.

Charakterystycznym elementem są tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie. Powstał modułowy system graficzny, który stwarza wiele możliwości tworzenia wariantów znaków i różnorodnych rozwiązań. Urzędnicy będą mogli korzystać z generatora, który pozwala zbudować ponad 40 znaków wywodzących się ze wspólnego rdzenia.

Identyfikacja wizualna pozwala na spójną komunikację zarówno jednostki samorządu terytorialnego – powiatu łowickiego, jak i jednostek podległych. Branding jest używany w komunikacji zarówno urzędowej, wewnętrznej, jak w przekazach do mieszkańców, instytucji i organizacji współpracujących. Podstawowym kolorem komunikacji powiatu jest barwa chabrowa widna.


Łowickie, jako region etnograficzny i kraina historyczna to miejsce wielokolorowe. O kulturowej spuściźnie regionu świadczą łowickie stroje i wycinanki. Projektanci sięgnęli po niemal 60 różnych kolorów, które występują w tradycyjnych elementach regionu. Nazwy konkretnych barw zaczerpnięte zostały z ludowych nazw wywodzących się z gwary, które są unikalnym na skalę światową niematerialnych dziedzictwem kulturowym centralnej Polski.

Kompleksowy system, oprócz logotypu, obejmuje również materiały biurowe, promocyjne, a także komunikację w mediach społecznościowych. Branding będzie w najbliższych miesiącach konsekwentnie wdrażany do codziennego użytku.

Leniva° Studio łączy kompetencje strategii i designu ze specjalizacją w budowaniu identyfikacji wizualnych oraz design systemów. Odpowiedzialne m.in. za identyfikację pawilonu polskiego na Expo w Dubaju, branding Aptek Gemini oraz Ogrodów Ulricha w Warszawie.

źródło: Leniva° Studio (www.lenivastudio.com)

Czytaj też: Identyfikacja wizualna | Minimalizm | Ciekawostki | Detal | Grafika | whiteMAD na Instagramie