Jabłka Adama  to nazwa otwartego niedawno w Poznaniu przy ul. Ogrodowej 14 sklepu z urządzeniami firmy Apple. Projekt jego wnętrza opracowała lokalna pracownia mode:lina, natomiast do stworzenia identyfikacji wizualnej zaangażowana została agencja MINIMA.

Pomysł na urządzenie wnętrza wydawał się być prosty. Architektów zainspirowała nazwa, powstała z połączenia „jabłek” (marka Apple) z imieniem właściciela – Adam. Projektanci zaproponowali, aby motywem przewodnim miejsca stały się same owoce. Dlatego zamiast typowego stołu ekspozycyjnego w środku sklepu znaleźć można mobilny stragan zbudowany z drewnianych ram. Podobnie wygląda również lada do obsługi klientów.
Kolejnym inspirowanym straganem motywem są skrzynki na owoce. Projektanci powiesili je na ścianach by te pełniły funkcję półek wystawowych. Nam bardzo spodobała się ścienna okładzina. Do jej powstania wykorzystano… papierowe torby, do których normalnie pakuje się owoce. Torby zostały nałożone jedna na drugą tworząc w ten sposób surowy i ekologiczny detal. Elementem ocieplającym całość jest ława umieszczona wzdłuż okna. Wyłożona ona została dużymi poduchami, na których klienci mogą odpocząć w trakcie zakupów. Gratulujemy świeżego pomysłu! (ms)