Butik Tiffany & Co. w Szanghaju zyskał niezwykłe oblicze. Architekci z pracowni MVRDV przygotowali projekt jej fasady i postanowili ozdobić ją na całej długości instalacją przypominającą diamenty.
Butik Tiffany & Co. położony jest w kompleksie handlowym Taikoo-Li Qiantan. Jego elewację zdobi 6 988 ręcznie wykonanych szklanych „diamentów”. Fasada ma nawiązywać do słynnych projektów biżuterii Tiffany’ego. Ich kształt sprawia, że w ciągu dnia załamują słoneczne światło, tworząc poświatę. Nocą elementy podświetla oświetlenie LED powodujące podobny efekt wizualny.
Sklep położony jest w centralnej części centrum handlowego, które oddane do użytku zostało w 2021 r. Tuż obok znajdują się butiki innych luksusowych marek, jednak to witryna Tiffany & Co. robi największe wrażenie. Instalacja sprawia, że ściany butiku wyglądają na trójwymiarowe. W sumie butik zajmuje dwa poziomy.
Ten pozornie prosty zabieg zastosowany przez architektów opiera się na głębokiej analizie tożsamości i historii firmy. Holenderscy architekci dobrze znają markę, już wcześniej projektowali elewację ich butiku na lotnisku Changi w Singapurze. Co ciekawe, architekci wykorzystali wtedy tworzywo sztuczne wykonane z wyłowionych z oceanów butelek. Po przetworzeniu udało się stworzyć rzeźbiarską formę. Więcej o tym butiku pisaliśmy TUTAJ.
Każdy z szklanych elementów ma 21 cm szerokości i 13 cm wysokości. Waga jednej ozdoby to 1,5 kg. Aby utrzymać konstrukcję zawieszone zostały na stalowych linkach, które pokryto powłoką z lustrzanym wykończeniem. Uchwyty trzymające liny zostały zaprojektowane tak, aby były jak najmniejsze i niewidoczne.
Projektując instalację architekci zwracali uwagę na detale. Ozdoby nie obracają się i nie poruszają. Całość w przyszłości będzie można łatwo zdemontować i poddać recyklingowi.
zdjęcia: Won Studio
źródło: MVRDV
Czytaj też: Sklep | Witryna sklepowa | Elewacja | Detal | Polecane | whiteMAD na Instagramie