Kolejowa estakada w Strzegomiu ma ponad siedemset metrów długości. PKP PLK wyremontowały obiekt, przywracając mu dawny blask.

Strzegomska estakada ma 745 metrów długości. Wykonana jest w konstrukcji żelbetowej z 45 niszami i trzema wiaduktami. Konstrukcja ma kształt łuku, który otacza stare miasto. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły remont obiektu i przygotowanie nowego toru. Wymienione zostały podkłady, tłuczeń i szyny. 

Ozdobne gzymsy, parapety i barierki, umieszczone na budowli powstałej na początku XX w., zostały naprawione, co pozytywnie zmieniło wizerunek obiektu. Wykonawca oczyścił sklepienia i ściany estakady oraz powierzchnię nad sklepieniami. Ubytki zostały uzupełnione, a miejsca spękań i zarysowań zabezpieczone. Również prace związane z odwodnieniem powinny gwarantować dobry stan obiektu na kolejne lata. Już wcześniej, za około 5 mln zł, odnowione zostały trzy wiadukty „umieszczone” w estakadzie.estakada kolejowa w strzegomiu

Estakada kolejowa w Strzegomiu zbudowana została w 1911 roku w wyniku podniesienia rangi linii kolejowej 302 do pierwszorzędnej. Ówcześnie była to „autostrada” dla pociągów, bo linia pozbawiona była większości skrzyżowań jednopoziomowych z ulicami. Estakada wyróżnia się tym, że nie sąsiaduje z drogami dla samochodów. Przez większą część otoczona jest zielenią i przechodzi równolegle do murów miejskich. Remont estakady wykonany został przez Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” z Wrocławia. Renowacja obiektu pochłonęła 12 milionów złotych.

Wcześniej kolejarze wyremontowali dworzec kolejowy w Rudzie Śląskiej-Chebziu, który zdobył tytuł Dworca Roku. Opis budynku po metamorfozie znajdziecie tutaj.

źródło: PKP PLK