W miniony weekend na krakowskim Rynku Głównym pojawił się wyjątkowy pawilon. Każdy, kto go odwiedził, choć na chwilę mógł poczuć się jak na gdyńskiej plaży: posłuchać szumu fal i nawoływania mew oraz naprawdę odetchnąć morską bryzą.
Nowoczesna przestrzeń powstała w ramach kampanii “Odetchnij w Gdyni”, która została zrealizowana w nieszablonowy sposób. Na Rynku Głównym w Krakowie pojawił się pawilon, w którym nie tylko można było dowiedzieć się więcej o atutach wypoczynku w Gdyni, ale naprawdę poczuć się choć na chwilę jak nad morzem. Przestrzeń zaaranżowano w nowoczesny sposób z wykorzystaniem autentycznych kamieni, piasku oraz roślinności przywiezionej z gdyńskiej plaży. Ale to nie wszystko. W pawilonie działał też klimatyzator wykorzystujący inteligentne technologie filtrowania z dodatkiem soli morskiej naturalnego pochodzenia.
Nie bez powodu przestrzeń zaaranżowano w taki sposób, aby przypominała gdyńską plażę jesienią lub zimą. To bowiem taki czas w roku, który dla wielu osób jest nie do końca oczywistym momentem na wizytę nad Bałtykiem. A jest wtedy naprawdę wyjątkowo. Przekonują o tym organizatorzy akcji, ale pokazuje to również film, który na potrzeby kampanii „Odetchnij w Gdyni” stworzyła Gdyńska Szkoła Filmowa (można go obejrzeć w tym miejscu).
fot. Magda Śliżewska
“Malowniczy śnieg na plaży, zapierające dech zimowe sztormy, zaśnieżone morenowe wzgórza, no i to powietrze z dobroczynnym jodem! Wieczorny spektakl w Teatrze Muzycznym, a po nim lampka wina w jednej z kafejek usytuowanych tuż przy plaży. Zaskakująca wystawa w Muzeum Emigracji, nieopodal doków portowych. Seans filmowy w kinie studyjnym, a potem spacer ulicami modernistycznego śródmieścia Gdyni – Miasta Filmu UNESCO. Bo przecież film kocha Gdynię, a Gdynia kocha film” – zachęcają do odwiedzin organizatorzy akcji i jak dodają, zimą w Gdyni można liczyć na spokój, który jest potrzebny do odpoczynku, ale także bliskość natury, kameralną atmosferę i wspaniałe powietrze. – To wszystko w połączeniu z dobrą kuchnią, a także wieloma innymi atrakcjami, m.in. kulturalnymi, tworzy ofertę idealną – dodają.
Organizatorzy planują realizację akcji także w innych polskich miastach. Więcej na jej temat można przeczytać na stronie www.gdynia.pl/odetchnijwgdyni oraz w folderze dostępnym tutaj.
Warto dodać, że Gdynia i Kraków od wielu lat współpracują, wspierając się wzajemnie w promocji rodzimej branży turystycznej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj lub tutaj.
fot. Jan Graczyński
fot. Bogusław Świerzowski
fot. Bogusław Świerzowski
fot. Bogusław Świerzowski
fot. Bogusław Świerzowski
tekst: Tomasz Kobylański
zdjęcia: Magda Śliżewska, materiały prasowe
Ta strona wykorzystuje pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.AkceptujDowiedz się więcej
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.