fot. Jan Graczyński

Kawałek Gdyni w samym sercu Krakowa

W miniony weekend na krakowskim Rynku Głównym pojawił się wyjątkowy pawilon. Każdy, kto go odwiedził, choć na chwilę mógł poczuć się jak na gdyńskiej plaży: posłuchać szumu fal i nawoływania mew oraz naprawdę odetchnąć morską bryzą.

Nowoczesna przestrzeń powstała w ramach kampanii “Odetchnij w Gdyni”, która została zrealizowana w nieszablonowy sposób. Na Rynku Głównym w Krakowie pojawił się pawilon, w którym nie tylko można było dowiedzieć się więcej o atutach wypoczynku w Gdyni, ale naprawdę poczuć się choć na chwilę jak nad  morzem. Przestrzeń zaaranżowano w nowoczesny sposób z wykorzystaniem autentycznych kamieni, piasku oraz roślinności przywiezionej z gdyńskiej plaży. Ale to nie wszystko. W pawilonie działał też klimatyzator wykorzystujący inteligentne technologie filtrowania z dodatkiem soli morskiej naturalnego pochodzenia.

Nie bez powodu przestrzeń zaaranżowano w taki sposób, aby przypominała gdyńską plażę jesienią lub zimą. To bowiem taki czas w roku, który dla wielu osób jest nie do końca oczywistym momentem na wizytę nad Bałtykiem. A jest wtedy naprawdę wyjątkowo. Przekonują o tym organizatorzy akcji, ale pokazuje to również film, który na potrzeby kampanii „Odetchnij w Gdyni” stworzyła Gdyńska Szkoła Filmowa (można go obejrzeć w tym miejscu).

fot. Magda Śliżewska

“Malowniczy śnieg na plaży, zapierające dech zimowe sztormy, zaśnieżone morenowe wzgórza, no i to powietrze z dobroczynnym jodem! Wieczorny spektakl w Teatrze Muzycznym, a po nim lampka wina w jednej z kafejek usytuowanych tuż przy plaży. Zaskakująca wystawa w Muzeum Emigracji, nieopodal doków portowych. Seans filmowy w kinie studyjnym, a potem spacer ulicami modernistycznego śródmieścia Gdyni – Miasta Filmu UNESCO. Bo przecież film kocha Gdynię, a Gdynia kocha film” – zachęcają do odwiedzin organizatorzy akcji i jak dodają, zimą w Gdyni można liczyć na spokój, który jest potrzebny do odpoczynku, ale także bliskość natury, kameralną atmosferę i wspaniałe powietrze. – To wszystko w połączeniu z dobrą kuchnią, a także wieloma innymi atrakcjami, m.in. kulturalnymi, tworzy ofertę idealną – dodają.

Organizatorzy planują realizację akcji także w innych polskich miastach. Więcej na jej temat można przeczytać na stronie www.gdynia.pl/odetchnijwgdyni oraz w folderze dostępnym tutaj.

Warto dodać, że Gdynia i Kraków od wielu lat współpracują, wspierając się wzajemnie w promocji rodzimej branży turystycznej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj lub tutaj.

tekst: Tomasz Kobylański
zdjęcia: Magda Śliżewska, materiały prasowe