Kolorowe boisko w Gdyni. To nowa realizacja Traffic Design!

Wcześniej niczym się nie wyróżniało. W Gdyni powstało boisko, które ma oryginalny wygląd. Boisko do koszykówki zaprojektował zespół Traffic Design, który dbał o metamorfozę miejsca. W jego centralnej części umieszczono nazwę gdyńskiej dzielnicy Witomino.

Boisko do koszykówki znajduje się przy ulicy Wielkokackiej w Gdyni. Dzięki pracy członków Traffic Design jego powierzchnia totalnie zmieniła swój wygląd. Powstało nowe, intensywne w barwie malowanie nawierzchni, które z góry
układa się w charakterystyczny napis z nazwą dzielnicy, tworząc swojego rodzaju osiedlowy landmark.

Działanie na powierzchni poliuretanowej generowało sporo ograniczeń technicznych i finansowych, których rezultatem jest m.in. kolorystyka boiska oraz ostre kształty liter. Ich proste kanciaste bryły nawiązują również do blokowej architektury dzielnicy – pisze o projekcie Traffic Design w poście na Facebooku.

To pierwsze tego typu działanie, w którym projektanci z Gdyni zajmują się zmianami estetycznymi na obiekcie sportowym – wcześniej dotyczyły one głównie sklepowych i rzemieślniczych witryn, frontowych elewacji czy kamienic np. na obszarze gdyńskiego Śródmieścia. Autorem projektu graficznego jest Jacek Wielebski, który sięgnął do pozornie abstrakcyjnych kształtów, wypełniając żółtą kompozycją środkową część placu gry.

Tak boisko wyglądało PRZED metamorfozą, fot. Google

Co ważne, Traffic Design od początku realizacji projektu starało się pogodzić artystyczną wizję z praktycznym aspektem, stąd zmiany konsultowano z Trójmiejską Ligą Koszykówki – tak, aby litery na płycie boiska nie dezorientowały graczy.

Realizacja projektu była możliwa dzięki internetowej zbiórce na portalu crowdfundingowym Wspieram.to oraz wsparciu marki Lay’s i Gdyńskiego Centrum Sportu.

fot. Kuba Goździewicz, źródło: Traffic Design, UM Gdynia

Czytaj też: Sport | Gdynia | Miasto | Zdrowie | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie