Konkurs Answear Graphic Design Masters. Zgłoś się i wygraj!

To szansa dla twórców sztuki cyfrowej, by uwolnili swoje talenty i w kreatywny sposób poradzili sobie z zadaniem. Konkurs Answear Graphic Design Masters trwa do końca stycznia 2023 r. Jakie są zasady i gdzie przesłać zgłoszenie? Wyjaśniamy!

Nie jest już domeną muzeów czy galerii. Sztuka towarzyszy nam każdego dnia. Widać ją wszędzie, od ilustracji w książkach, przez rzeźby i obrazy we wnętrzach po biżuterię. Coraz bardziej popularna staje się też sztuka cyfrowa. Właśnie tej dziedziny dotyczy konkurs, który organizuje firma Answear.

Konkurs Answear Graphic Design Masters skierowany jest do rysowników, ilustratorów i grafików. Mogą brać w nim udział twórcy z całego świata. Co ważne, organizator nie narzuca konkretnej estetyki, w której mają powstać prace. Oznacza to, że konkurs jest okazją do uwolnienia pokładów kreatywności i możliwością do stworzenia projektu pokazującego artystyczną duszę uczestnika.

Zasady są proste. Uczestnicy muszą stworzyć kreatywny projekt graficzny, którego bazą będą paskshotowe zdjęcia produktów z oferty sklepu answear.com. – W dziełach można zastosować różne formy grafiki komputerowej. Artysta ma także dużą swobodę, jeżeli chodzi o wybór programu graficznego, w którym wykona zadanie – liczy się kreatywność – czytamy w informacji zamieszczonej w biurze prasowym Answear.com.

Materiały potrzebne do utworzenia grafik są dostępne na stronie konkursu: masters.answear.com. Z bazy przygotowanych zdjęć wystarczy wybrać interesujące ujęcia dowolnego produktu, a następnie nadać mu nowy kontekst, poprzez stworzenie efektownego graficznego projektu.

Konkurs ma charakter międzynarodowy. Mogą się do niego zgłaszać osoby z każdego zakątka świata. Jedynym warunkiem przystąpienia do rywalizacji jest ukończenie 18 lat. Konkurs trwa od 2.11 do 31.01.2023 r. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w lutym 2023.


Na najlepszych artystów, którzy wezmą udział w konkursie, czekają atrakcyjne nagrody pieniężne. Laureat pierwszego miejsca może liczyć na wygraną w wysokości 5000 euro. Dodatkowo, wyróżnione prace znajdą się w wirtualnej galerii Answear.

O wyborze najlepszych prac zadecyduje międzynarodowe jury złożone z ekspertów z całej Europy. Przewodniczącym komisji jest Marcin Franczak, Creative Director z answear.com, który posiada prawie 20 lat doświadczenia w tworzeniu identyfikacji wizualnych największych modowych marek. Kolejne osoby to uznana słowacka ilustratorka Petra Slamková, pochodząca z Bułgarii Maria Todorova współzałożycielka, CEO i dyrektorka kreatywna agencji Next-DC, która swoje doświadczenie zdobywała w agencjach reklamowych tj. Havas, Ogilvy & Mather oraz specjalista w dziedzinie projektowania graficznego i ilustracji mody, artysta Mitja Bokun ze Słowenii.

Więcej informacji o konkursie, regulamin i bazę zdjęć znajdziecie na oficjalnej stronie: masters.answear.com. Nie czekaj, działaj!

źródło: materiały prasowe

Czytaj też: Grafika | Sztuka | Wydarzenia  | Technologia | whiteMAD na Instagramie

Artykuł powstał we współpracy z Answear.