Od kilku miesięcy obowiązują przepisy, które określają wygląd nośników reklamowych. Zebraliśmy przykłady zmian w Nowej Hucie w Krakowie.

Walka z pstrokatymi reklamami jest możliwa dzięki ustanowieniu Parku Kulturowego Nowa Huta, które określają warunki zamieszczania reklam. Park Kulturowy Nowa Huta został utworzony w 2020 roku. Właściciele lokali i przedsiębiorcy mieli czas do 29 maja 2021 roku, aby dostosować należące do nich szyldy do nowych przepisów.

Początkowo urzędnicy i strażnicy miejscy pouczali właścicieli lokali i podpowiadali, jakie zmiany powinni wykonać, aby reklama ich działalności była zgodna z przepisami. Przedsiębiorcy otrzymywali pełną informację na temat nieprawidłowości. Zwracano im uwagę na przypadki wystawiania reklam przed lokale i stawianie tak zwanych potykaczy. Powstało nawet Pogotowie Szyldowe, które edukuje przedsiębiorców w zakresie reklam zewnętrznych, więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

Przejściowy, łagodny okres minął. Od 29 maja strażnicy miejscy przeprowadzili ponad 300 rozmów, nałożyli 51 mandatów karnych, wydali 39 pouczeń, a w sześciu przypadkach skierowali sprawy do sądu.

Efekty istnienia Parku Kulturowego można teraz zobaczyć na własne oczy. Publikujemy zdjęcia PRZED i PO, na których widać odsłonięte witryny i znikające bannery. To pierwszy krok do pozytywnych zmian w przestrzeni publicznej. Kolejnym będzie projektowanie atrakcyjnych witryn. Przykłady zmian w tej ostatniej kwestii możecie zobaczyć w naszych artykułach klikając TUTAJ. Niech to, co wydarzyło się w Nowej Hucie dzieje się też w całej Polsce!

Czytaj też: Kraków | Ciekawostki | Miasto | Elewacja | whiteMAD na Instagramie

źródło: UM Kraków, Straż Miejska Miasta Krakowa