Monika Kulpa-Miros, Development Director w SGI, podzieliła się swoją wizją i znaczeniem roli Kreatora Produktu – stanowiska, które wyznacza nowe standardy obsługi klienta w branży deweloperskiej. To właśnie Kreatorzy Produktu dbają o to, by każda inwestycja SGI wyróżniała się nie tylko estetyką, ale także funkcjonalnością, odpowiadając na potrzeby najbardziej wymagających klientów. W rozmowie z Moniką Kulpą-Miros dowiadujemy się, jak praca Kreatorów Produktu przekłada się na sukces inwestycji oraz wizerunek firmy SGI jako lidera innowacyjności. SGI to uznany warszawski deweloper z ponad 20-letnim doświadczeniem, który specjalizuje się w realizacji apartamentów i domów w segmencie premium. Dotychczas firma zrealizowała ponad 50 projektów w 7 miastach Polski.
SGI jest firmą deweloperską, której misją jest podnoszenie jakości przestrzeni do życia. Stawiając na najlepszą architekturę, pionierskie rozwiązania technologiczne oraz najwyższą jakość materiałów i wykonania wyznacza nowy wymiar realizacji projektów domów, apartamentów i mieszkań. By jednak tak się stało, a inwestycja od procesu planowania, poprzez realizację, aż do momentu sprzedaży przebiegała na najwyższym poziomie potrzebna jest osoba, która będzie odpowiedzialna za ten proces – Kreator Produktu. Za co jest on odpowiedzialny i jaka jest jego rola w SGI?
Monika Kulpa-Miros: Tworzenie wysokiej jakości przestrzeni do życia to misja, która definiuje działalność SGI. Aby w pełni realizować tę ideę, wprowadziliśmy w naszej firmie rolę Kreatora Produktu. Osoby na tym stanowisku są odpowiedzialne za kompleksowe zarządzanie procesem projektowania i realizacji inwestycji – od poszukiwania najlepszych rozwiązań architektonicznych i technologicznych, przez dbałość o najwyższą jakość materiałów, aż po precyzyjne dopracowanie detali. Dzięki ich zaangażowaniu każda realizacja SGI spełnia najwyższe standardy jakości, w pełni odpowiadając na oczekiwania naszych inwestorów.
Kreator Produktu, jak sama nazwa wskazuje, kreuje jego wizję. Czym jego praca różni się od typowych zadań architekta czy projektanta wnętrz?
Monika Kulpa-Miros: W SGI każda inwestycja deweloperska opiera się na współpracy dwóch kluczowych ról pełnionych przez architektów: Koordynatora Projektu oraz Kreatora Produktu. Koordynatorzy Projektu skupiają się na technicznym i administracyjnym aspekcie inwestycji – od zarządzania dokumentacją formalno-prawną, przez procesy administracyjne, aż po koordynację działań międzybranżowych, zapewniając spójność i zgodność projektu z przepisami. Natomiast Kreatorzy Produktu odpowiadają za kreowanie wizji przestrzeni, w której priorytetami są estetyka i funkcjonalność. Ich praca różni się od typowych zadań architekta czy projektanta wnętrz, ponieważ obejmuje nie tylko projektowanie, ale również wdrażanie nowych rozwiązań materiałowych oraz dogłębną analizę detali. Kreatorzy Produktu łączą design z funkcjonalnością. W ten sposób wyznaczamy nowe standardy w branży.

Głównym zadaniem specjalisty jest więc stworzenie wizji, która ma wyróżnić projekt na rynku, a jednocześnie odpowiadać na potrzeby współczesnych mieszkańców. Jak SGI łączy te oba aspekty?
Monika Kulpa-Miros: Rola Kreatora Produktu w SGI wykracza daleko poza standardowe kompetencje architekta. Wymaga nie tylko wyjątkowego wyczucia estetycznego i pasji do designu, ale także śledzenia najnowszych trendów technologicznych i materiałowych. Kluczowym elementem tej roli jest umiejętność wczucia się w potrzeby przyszłych mieszkańców inwestycji. Kreator Produktu nie tworzy przestrzeni wyłącznie dla ich wizualnej wartości czy osobistej satysfakcji – musi projektować miejsca, które są zarówno piękne, jak i funkcjonalne. Połączenie estetyki z praktycznością to największe wyzwanie, ale jednocześnie najważniejszy aspekt tej roli.
Jak praca kreatora produktu przekłada się na efekt finalny inwestycji?
Monika Kulpa-Miros: Proces tworzenia inwestycji, od wyboru materiałów po projektowanie udogodnień, leży w rękach Kreatorów Produktu. W trakcie procesu projektowego odwiedzamy targi branżowe, showroomy, testujemy próbki i dokładnie analizujemy różne warianty produktów i rozwiązań. Dzięki temu możemy świadomie dobierać elementy, które nie tylko odpowiadają na potrzeby przyszłych mieszkańców, ale również nadają inwestycji unikatowy charakter i spójność. To właśnie te decyzje sprawiają, że finalny efekt przyciąga uwagę i spełnia oczekiwania mieszkańców.

Jakie wyzwania stoją przed kreatorem produktu? Na co zwracają największą uwagę?
Monika Kulpa-Miros: Największym wyzwaniem dla Kreatorów Produktu jest znalezienie równowagi między estetyką a funkcjonalnością. Jako architekci, często odczuwają pokusę, by skupić się na wizualnym aspekcie projektu, ale ich rola wymaga tworzenia przestrzeni, które zachwycą designem, a jednocześnie będą praktyczne w codziennym użytkowaniu.
Jednym ze standardów budownictwa premium jest innowacyjność. Po jakie rozwiązania sięgają Kreatorzy Produktów w SGI?
Monika Kulpa-Miros: Innowacyjność z natury niesie za sobą pewną dozę ryzyka – często jest nie w pełni sprawdzona, a jej długoterminowe efekty mogą być trudne do przewidzenia. W SGI stawiamy na rozwiązania, które przetrwają próbę czasu, tworząc inwestycje uniwersalne i ponadczasowe. Wprowadzając innowacje, przeprowadzamy szczegółowe analizy, badania oraz weryfikujemy dostawców, aby mieć pewność, że zastosowane technologie są trwałe i że nie są chwilowym trendem.
Wśród wdrażanych rozwiązań można wymienić systemy „smart home” oparte na technologii KNX, rekuperację, pompy ciepła czy instalacje fotowoltaiczne. W naszych projektach mieszkaniowych Kreatorzy Produktu dbają również o dodanie wartościowych udogodnień, takich jak strefy fitness, siłownie, kluby mieszkańca, stacje ładowania pojazdów elektrycznych, które zwiększają funkcjonalność przestrzeni.
Więcej informacji: https://www.sgi.pl.
Czytaj też: Wywiady | Architekt | Wille i rezydencje | Polecane | whiteMAD na Instagramie
Artykuł sponsorowany.