Łączą naturę z technologią. Pierwszy w historii koncert roślin w Mediolanie

Mariaż natury i technologii daje niecodzienne efekty. Na targach Fuorisalone w Mediolanie marka STIGA zaprezentowała instalację artystyczną i zorganizowała koncert roślin! Jak to możliwe? Popatrzcie!

Targi w Mediolanie ponownie przyciągnęły rzesze fanów dobrego wzornictwa z całego świata. Jedną z atrakcji była instalacja artystyczna #MyPatchOfGreen, którą mogliśmy zobaczyć na własne oczy dzięki zaproszeniu od marki STIGA, która specjalizuje się w produkowaniu urządzeń do pielęgnacji zieleni. W Mediolanie mogliśmy jednak poznać markę z zupełnie innej strony.

Swoją obecność na targach Fuorisalone marka manifestowała na kilka sposobów. Pierwszym były rzeźby „Garden Guru”, które zaprojektował włoski designer Matteo Cibic. Projektant tworzył w charakterystyczny dla siebie sposób. Zaprojektował wysokie na ponad dwa metry humanoidalne rzeźby na dwóch nogach, na których szczycie zamiast tułowia umieszczono donice z wybranymi gatunkami roślin. Wcześniej projektant tworzył takie rzeźby w dużo mniejszej skali. „Garden Guru” można było zobaczyć w wybranych punktach miasta, między innymi na terenie Mediolańskiej Dzielnicy Designu: Largo La Foppa, Corso Garibaldi 127 – na rogu Piazza XXV Aprile – oraz Via Statuto 16.

Kolejną atrakcją była interaktywna instalacja, dzięki której mogliśmy przekonać się, jak brzmią rośliny! Instalacja powstała w przestrzeni “Denis Pizzeria di Montagna”, gdzie wspólnie z przewodnikiem mogliśmy zobaczyć wyselekcjonowane rośliny z regionu Lombardii we Włoszech zestawione z roślinami ozdobnymi charakterystycznymi dla całego kraju.


Na miejscu powstał specjalny ogród STIGA, gdzie zorganizowano pierwszy w historii Fuorisalone „koncert roślin”. Usłyszenie dźwięków było możliwe dzięki nowoczesnej technologii, która odczytuje częstotliwości danych roślin i na ich podstawie generuje brzmienie. Aby odczytać częstotliwości do liści podłączono elektrody. Następnie należało skorzystać z konsoli do wywoływania dźwięków – umieścić dłonie na specjalnych obszarach, które aktywują brzmienie. Co ciekawe, wpływ na dźwięk miał też nastrój samych roślin! Całość uzupełniała gra światła, tworząc unikalne doświadczenie sensoryczne, które zostaje w pamięci na długo.

Jak brzmi lawenda? Posłuchaj:

 

Przedstawienie natury przez pryzmat sztuki jest swoistym hołdem dla świata roślin i przypomnieniem, jak ważna jest kwestia dbania o środowisko. Na koniec ścieżki zwiedzania mogliśmy poznać wskazówki, dzięki którym troskę o środowisko można wyrażać każdego dnia. To najbliższe nam środowisko mamy już w swoich przydomowych ogródkach. W tym miejscu marka STIGA pokazała to, z czego słynie – urządzenia do pielęgnacji roślin.

STIGA jest pierwszą firmą w sektorze, która bierze udział w najważniejszym na świecie dorocznym wydarzeniu dla entuzjastów designu z czego jesteśmy bardzo dumni”. Fuorisalone stanowi dla nas istotną okazję do podniesienia świadomości na temat ważnych tematów mających wpływ na nasz przemysł i planetę oraz do dalszego angażowania się w bliskie kontakty z konsumentami, co pozwala nam wsłuchać się i przeanalizować zmieniające się potrzeby naszego rynku. Takie podejście prowadzi nas do tworzenia wiodących w branży produktów i kampanii opartych na innowacjach technologicznych i zrównoważonym rozwoju, takich jak nasz niedawno zaprezentowany „Autonomiczny Robot” – mówi Giacomo Tesolin, Dyrektor Marketingu Grupy STIGA.

Marka STIGA pochwaliła się nowością w swoim portfolio. To automatyczny robot STIGA A1500, który można określić przymiotnikami: autonomiczny, inteligentny i zrównoważony. Robot umożliwia pielęgnację ogrodu bez konieczności ciągłego nadzoru przez człowieka. Kosiarka jest autonomiczna i podczas jej projektowania inżynierowie STIGA opracowali 30 patentów technologicznych i projektowych.

Kosiarka korzysta z zaawansowanej technologii predykcyjnej. Pojemny akumulator zalewnia swobodną pracę urządzenia, a za sprawą mobilnej aplikacji można wyznaczać obszary, które robot będzie omijać. Nie ma więc potrzeby montowania fizycznych barier. Robot potrafi rozpoznać miejsca, które wymagają skoszenia a także omijać przeszkody w ogrodzie, takie jak grille czy elementy naturalne. STIGA A1500 to pierwsza na świecie kosiarka-robot, którą można po porostu pozostawić w ogrodzie i zapomnieć o jej pracy.

Marka STIGA ma ponad stuletnie doświadczenie w branży. Dziś jest wiodącym europejskim producentem i dystrybutorem maszyn i urządzeń ogrodniczych. STIGA ma trzy zakłady produkcyjne, w Castelfranco Veneto we Włoszech, w Słowacji i w Chinach. Opisywany wyżej robot produkowany jest w zakładzie marki we Włoszech. To jak powstaje, możecie zobaczyć na zdjęciach, które publikujemy pod koniec galerii zdjęć.

Dziękujemy STIGA za zaproszenie do Mediolanu, jednocześnie podkreślamy, że marka nie miała wpływu na kształt i treść tej publikacji.

źródło: materiały prasowe

Czytaj też: Ekologia | Zieleń | Technologia | Detal | Meble miejskie | whiteMAD na Instagramie