LPP wsparło ponad 300 placówek. Wartość przekazanych środków w ramach akcji #LPPpomaga to 5,7 mln złotych.

Polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay przeznaczył w ramach akcji #LPPpomaga już blisko 5,7 mln złotych na wsparcie w walce z epidemią COVID-19, przekazując m.in. milion masek ochronnych dla ponad 300 placówek medycznych na terenie całej Polski.

Ponadto, dzięki współpracy z blisko 50 organizacjami, do najbardziej potrzebujących trafiło ponad 27 tysięcy masek bawełnianych oraz 1660 fartuchów ochronnych, uszytych przez pracowników spółki. W akcje pomocowe zaangażowały się również marki polskiego producenta, przeznaczając na ten cel kwotę ponad 230 tys. złotych pochodzącą ze sprzedaży kolekcji Joyful i Eco Aware. To efekty prowadzonej przez gdańską spółkę od marca br. akcji #LPPpomaga.

Wraz z zaostrzeniem się sytuacji epidemiologicznej w Polsce i rosnącym zapotrzebowaniem na środki ochrony osobistej, do gdańskiej spółki z wielu stron napływały kolejne prośby o wsparcie. Od połowy marca każdego dnia dziesiątki pracowników angażowały się w akcje pomocowe, aby dotrzeć ze wsparciem zarówno do szpitali zakaźnych i specjalistycznych, jak i domów pomocy społecznej, fundacji czy centrów medycznych. Z tygodnia na tydzień poszerzała się nie tylko lista beneficjentów, ale i pomysłów na akcje charytatywne.

Dotychczas, w ramach wewnętrznej inicjatywy, ponad 100 pracowników firmy z Gdańska, Krakowa i Warszawy zaangażowało się w szycie środków ochrony osobistej. W efekcie, za pośrednictwem 50 organizacji społecznych, z którymi LPP podjęło współpracę, do potrzebujących trafiło w sumie ponad 1660 fartuchów i ok. 27,2 tys. bawełnianych maseczek. Na całość zużyto ponad 3100 metrów flizeliny, 1250 metrów tkaniny, ponad 7100 metrów gumki oraz ok. 500 tys. metrów nici. Ponadto, od początku pandemii spółka zakupiła dla ponad 300 placówek w całej Polsce milion maseczek ochronnych o wartości 5,4 mln złotych. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem, spółka zdecydowała się rozszerzyć swoje wsparcie poza Pomorze oraz Małopolskę i dotrzeć do ośrodków znajdujących się w innych regionach kraju.


Każdego roku dziesiątki naszych pracowników aktywnie działają w ramach wolontariatu pracowniczego. Swoimi inicjatywami staramy się odpowiadać na potrzeby głównie naszych sąsiadów czy wieloletnich partnerów. Jednak epidemia wprowadziła nas w nową rzeczywistość, w której nasz duch solidarności pomógł nam się odnaleźć. To on napędził wiele akcji, mających wesprzeć osoby najbardziej dotknięte skutkami pandemii oraz skłonił nas do powiększenia zasięgu działania i docierania do placówek znajdujących się w całej Polsce – Patrycja Zbytniewska, koordynator ds. projektów społecznych i prezes Fundacji LPP.

LPP od zawsze swoją działalność charytatywną kierowała do osób i organizacji znajdujących się  w najbliższym sąsiedztwie firmy. Tym razem również wsłuchała się w lokalne potrzeby, dzięki czemu seniorom z Dolnego Miasta w Gdańsku zapewniono ponad 870 obiadów. Dodatkowo do 18 domów dla dzieci na Pomorzu i w Krakowie trafiło 100 komputerów, dzięki którym 150 podopiecznych może kontynuować naukę zdalną.

Na wsparcie ze strony marek Reserved, Mohito i Cropp mogły również liczyć szpitale specjalistyczne z Krakowa, Gdańska i Gdyni. Dzięki decyzji o przekazaniu 10 proc. wpływów ze sprzedaży kolekcji Eco Aware oraz Joyful tych brandów na rzecz placówek medycznych zakupiono potrzebny sprzęt i środki ochrony niezbędne do walki z epidemią koronawirusa. Tym samym Oddział Kliniczny Chorób Zakaźnych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie zyskał system dekontaminacji powietrza, a Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II zakupił środki ochrony indywidualnej dla pracowników. Z kolei Pomorskie Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy w Gdańsku zakupiło kardiomonitor i defibrylator, natomiast Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, aparat do prowadzenia resuscytacji u chorych z zatrzymaniem krążenia.
Od początku trwania epidemii, w ramach akcji #LPPpomaga, gdańska spółka wspiera zarówno
w formie finansowej, jak i rzeczowej najbardziej dotkniętych skutkami epidemii koronawirusa. Kolejne inicjatywy dziesiątek pracowników nie tylko poszerzają zasięg pomocy, ale dają wielu wiarę na lepsze jutro.

Zobacz również: Moda | Ciekawostki | Wydarzenia