To już kolejna, wspierana przez Park Kulturowy Poznań propozycja zmian w Poznaniu polegająca na dbaniu o uspójnioną estetykę ulic przy poznańskim Starym Mieście. Organizacja wspierana przez miasto zachęca lokalnych przedsiębiorców do zmiany szyldów, banerów reklamowych oraz witryn w taki sposób, by lepiej wpisywały się w historyczną tkankę miejską.

Najnowsza propozycja zamian dotyczy jednego z lokali przy ulicy Wrocławskiej w centrum miasta. Graficy z Park Kulturowy Poznań zaproponowali zmianę szyldu sklepu zajmującego się sprzedażą skarpet i rajstop. W opisie na Facebooku czytamy:

„Dziś przykład na to, jak niewielkich nakładów potrzeba, by poprawić estetykę przestrzeni publicznej, oraz ile pracy przed nami, by zmienić postrzeganie przez społeczeństwo problemu chaosu reklamowego. Dla lokalu po lewej stronie przygotowaliśmy propozycje zmian. Zamiast wyklejania części witryny zaproponowaliśmy szyld w postaci odrębnych, wyciętych liter bez tła oraz szyld prostopadły montowany na wysięgniku. Duże okno wystawowe zachęca do ciekawej aranżacji. Jako wzór może posłużyć sąsiedni lokal (posiadający nasz Certyfikat Dobrych Praktyk). Zawsze zależy nam na dialogu, ale tym razem trafiliśmy na duży opór i niechęć, dlatego sprawę rozstrzygnie organ wymiaru sprawiedliwości.”

Naszym zdaniem zmiana na lepsze. A jakie jest Wasze zdanie?

 

źródło: www.facebook.pl/ParkKulturowyPoznan