Artystka Malwina Konopacka wzięła udział w globalnej kampanii Glenfiddich Grande Couronne. W ramach tej współpracy przygotowała unikalne dzieło, które będzie można wylicytować podczas aukcji w domu aukcyjnym DESA Unicum.
Whisky i sztuka funkcjonują w podobnych światach – czerpiących z rzemiosła, kreatywności i poszukiwania nieszablonowych rozwiązań. Produkcja whisky jest sztuką samą w sobie, a mistrzowie słodowania są artystami, którzy w oparciu o tradycyjne metody produkcji potrafią zderzyć ze sobą różne światy, tworząc zupełnie innowacyjny produkt, taki jak m.in. 26-letnia Grande Couronne. Dzięki leżakowaniu przez niemal ćwierć wieku w szkockiej destylarni oraz finiszowaniu w niezwykle rzadkich beczkach po francuskim koniaku, Grande Couronne wyróżnia tradycyjny smak szkockiej whisky przełamany słodkimi nutami francuskiego trunku. Można zatem powiedzieć, że nowa single malt, która w marcu dołączyła do prestiżowej serii Grand, to zderzenie tych dwóch kultur – francuskiej i szkockiej – widzianych przez pryzmat sztuki renesansu. Wyrazem takiego spojrzenia są współprace z artystami z całego świata, w tym z Malwiną Konopacką, która w ramach globalnej kampanii stworzyła dla marki Glenfiddich autorską interpretację ozdobnego motywu filigree, charakterystycznego dla opakowania i butelki Grande Couronne.
Malwina Konopacka to uznana artystka, którą wyróżnia niebanalne podejście do sztuki, łączące rzeźbę, wzornictwo i ilustrację. Na co dzień tworzy ceramikę użytkową o charakterystycznym designie. Najbardziej znanym projektem Malwiny Konopackiej jest seria OKO, składająca się z unikalnych wazonów w różnych wersjach kolorystycznych, które bardzo szybko znalazły uznanie wśród polskich i zagranicznych odbiorców. Późniejsze, bardziej eksperymentalne projekty (m.in. modułowe totemy czy instalacja Fontanna), to obiekty na granicy sztuk wizualnych i designu. Właśnie taka jest również interpretacja niezwykle precyzyjnego, złotego filigree Jeana-Charlesa Desevre, który został umieszczony na nowych butelkach sygnowanych logotypem złotego jelenia.
W ramach współpracy Malwina Konopacka wykonała nowoczesne, minimalistyczne dzieło, w którym połączyła elementy metalowe z ceramicznymi. Całość wyróżnia oryginalna forma i bogata gama kolorów. To licząca dwa metry wysokości krata wpisana w stalową ramę, do której przymocowane są kontrastujące ze sobą kolorowe kulki i precle. Projekt nawiązuje do sztuki użytkowej. Może być wykorzystany do aranżacji nie tylko domowej przestrzeni (jako stojąca instalacja lub parawan), ale też publicznej.

Chciałam stworzyć unikatowy obiekt, oparty na zabawie formą i artystycznym twiście w stosunku do oryginalnej wersji filigree, osadzając go jednocześnie we współczesnych trendach sztuki i designu. Łącząc ceramikę – którą zajmuje się na co dzień – z formą parawanu zrobiłam obiekt, który może być formą dekoracji przestrzennej lub pełnić funkcję dzielenia przestrzeni. Bardzo się cieszę, że miałam możliwość pracy nad tym obiektem przy współpracy z marką, która mając tak długą tradycję nie boi się nowych wyzwań i nowoczesnych interpretacji – mówi Malwina Konopacka.
Dzieło Malwiny Konopackiej trafi w październiku na aukcję designu w domu aukcyjnym DESA Unicum. Dochód z licytacji pracy Malwiny zostanie w całości przekazany na Projekt 160/160 Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. W ramach projektu zainicjowanego wspólnie z Zachętą, Towarzystwo – z okazji 160. rocznicy swojego istnienia – ufunduje 160 stypendiów artystkom i artystom, którzy stają dziś przed ogromnym wyzwaniem, jak kontynuować swoją twórczość.
Glenfiddich w języku gaelickim oznacza Dolina Jeleni, stąd głowa jelenia w logotypie tej marki whisky. Glenfiddich to najbardziej popularna whisky single malt na świecie. Swoją silną pozycję zawdzięcza wytrwałości Williama Granta i wielu pokoleń jego rodziny, która od 1887 roku prowadzi destylarnię w małym szkockim miasteczku regionu Speyside. Glenfiddich powstaje z najlepszego jęczmienia i krystalicznie czystej wody uzyskiwanej z podziemnego źródła Robbie Dhu. Niezrównany smak i aromat Glenfiddich to rezultat leżakowania w beczkach z najlepszego drewna z różnych części świata: hiszpańskich beczkach po sherry, beczkach po bourbonie z USA oraz po karaibskim rumie. Whisky Glenfiddich uzyskała od 2000 roku najwięcej nagród na najbardziej prestiżowych konkursach the International Wine & Spirit Competition oraz the International Spirits Challenge spośród wszystkich szkockich whisky single malt na świecie.
Czytaj więcej: Ciekawostki | Opakowania | Szkło | Identyfikacja wizualna | whiteMAD na Instagramie
źródło: materiały prasowe