Marfa – nowa, polska modowa marka

MARFA polska marka modowa, za którą stoi osoba Agaty Mularczyk​, z wykształcenia prawniczki i projektantki, absolwentki Międzynarodowej Szkoły Projektowania i Ubioru.

Przez wiele lat moda była dla Agaty pasją, którą rozwijała w wolnym czasie. Na drugim roku studiów modowe hobby przerodziło się także w jej pracę; odbyła staż u w studiu jednego z czołowych, polskich projektantów ­ Dawida Wolińskiego. Przełomem w rozwoju kariery Agaty było otwarcie własnej pracowni, ­ przestrzeń udostępniła projektantce jej babcia, która przez 15 lat także zajmowała się projektowaniem ubioru oraz produkcją obuwia.

Marka powstawała długo, ponieważ chciałam jak najlepiej przygotować się do ukazania moich projektów szerszemu gronu odbiorców. Pragnęłam również tego, aby klienci byli gotowi na przyjęcie i zrozumienie projektów przeze mnie tworzonych – mówi Agata.

Choć poznańskie Atelier Agaty istnieje od 2011 r., projektantka dopiero teraz wprowadza swoją markę na rynek.

Na początku nie miałam do końca sprecyzowanego stylu. Zawsze wiedziałam, co pragnę osiągnąć ­ marzyłam o wyjątkowej, dopracowanej marce, zdecydowanie wyróżniającej się na polskim rynku. Dzielę się moją marką dopiero teraz, gdyż jest ona doskonałą odpowiedzią na to, czego sama szukałam ­wyjaśnia projektantka.

Dziś projekty z metką MARFA dostępne są w poznańskim Atelier przy ul. Działowej 22/3 oraz już niebawem także na stronie internetowej MARFAFASHION.com.

Na kolekcje tworzone przez projektantkę składają się:

1/ MARFA Ready­To­Wear ­ kolekcja Spring/Summer 2015, czyli połączenie romantycznego stylu i kunsztu w postaci koronek, z najlepszymi skórami naturalnymi, z których wykonywane są sukienki oraz spódnice. W skład kolekcji wchodzą także delikatne komplety z wyszywanymi ręcznie koronkami, skórzane spodnie cygaretki, skórzane kurtki z ręcznie wyszywanymi detalami, dzianinowe sukienki i tuniki oraz kurtki z naturalnego zamszu.

2/ MARFA Couture ​­ zamówienia indywidualne ­ projektowanie i szycie dla klientek na wymiar. Kreacje wykonywane są przez grupę krawiecką, jednak Agata czuwa nad całością koncepcji.

3/ MARFA Bridal ­ suknie ślubne oraz sukienki koktajlowe szyte na miarę, dostępne na zamówienia indywidualne.

Wytworzył sie stereotyp, ze suknia ślubna ma odbiegać od normalnej sukni wieczorowej nie tylko wyglądem, ale tez wygodą. Większość sukni proponowanych przez domy mody ślubnej to ciężkie i utrudniające normalne funkcjonowanie kreacje. Tymczasem, suknie wieczorowe powinno cechować nieskazitelne piękno; suknie powinny być idealnie dopasowane i poruszać się wraz z osobą. Projekty z kolekcji MARFA BRIDAL łączą więc wytrawne krawiectwo z wygodą i lekkością formy – dodaje Agata Mularczyk.

Każda z tych kategorii oferuje różnego rodzaju projekty, jednak łączy je spójny styl. MARFA jest niezaprzeczalnie kobieca, ale jednocześnie silna i pewna siebie. To zderzenie dwóch osobowości ­ tak jak widzialne w kolekcji S/S 2015 zderzenie dwóch tkanin ­ koronki i skóry. To połączenie kontrastów, które jednocześnie tworzą jedna całość. MARFA to nie tylko styl, to osobowość.

Dziękujemy projektantce za informacje oraz zdjęcia do artykułu.