Hasłem jedenastej edycji konkursu dla młodych projektantów Mazda Design Experience jest „reKREACJA”, a główną inspiracją Mazda MX-30 – pierwszy w pełni elektryczny model japońskiej marki. Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 20 tys. zł  i będzie miał możliwość zdobycia doświadczenia pod okiem uznanych mentorów. Termin przysyłania zgłoszeń mija 31 października 2020 r.

Mazda od wielu lat wspiera młodych twórców designu, ale teraz chce jeszcze silniej stać się dla nich prawdziwym mecenasem, nawiązując dłuższe i głębsze relacje. Stąd zmiana formuły konkursu, podzielenie go na etapy i organizacja w cyklu dwuletnim. Stąd także dodanie określenia „Experience” odwołującego się do relacji mistrz – uczeń.

Pojęcie mistrzostwa jest jednym z filarów marki Mazda, jest elementem, który wyróżnia naszą filozofię projektowania spośród wszystkich producentów. Dlatego chcemy się dzielić naszym bogatym doświadczeniem z innymi, zwłaszcza z tymi, którzy są na początku swojej drogi  – mówi Szymon Sołtysik PR Manager Mazda Motor Poland.

Mazda Design Experience

Główną inspiracją konkursu, organizowanego pod hasłem reKREACJA, jest pierwszy samochód elektryczny w portfolio marki – Mazda MX-30. To model przyjazny naturze i dosłownie otwarty na naturę dzięki zastosowaniu drzwi „freestyle” pozbawionych środkowego słupka, które wprost „zapraszają” do zajęcia miejsca. To odwołanie do japońskiej idei projektowania wnętrz – „MA”, polegającej na zacieraniu granicy między tym, co zewnętrzne i wewnętrzne, naturą a dziełem człowieka. Wnętrze samochodu zostało opracowane z wykorzystaniem przetworzonych butelek PET oraz bioplastiku, a następnie ozdobione wstawkami z naturalnego korka. Natomiast akumulator w Mazdzie MX-30 został zaprojektowany tak, aby zaspokoić podstawowe potrzeby użytkownika, jednocześnie jak najmniej obciążając środowisko.

Mazda Design Experience

Kto w tym roku może wziąć udział w rywalizacji? Mazda szuka najbardziej kreatywnych i innowacyjnych studentów i absolwentów kierunków projektowych, artystycznych i technicznych, którzy w dniu 31 października 2020 r. nie będą mieli ukończonych 30 lat. Ich zadanie będzie polegało na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu nowego przedmiotu, o wysokiej wartości estetycznej i użytkowej, z wykorzystaniem materiału pochodzącego z recyklingu.

Zanim jednak uczestnicy podejmą się tego wyzwania, będą musieli pozytywnie przejść Pierwszy Etap Konkursu.

W pierwszym etapie szukamy jak największej liczby osób myślących nieszablonowo, młodych projektantów z innowacyjnymi, ale i odpowiadającymi nam estetycznie pomysłami. Z nich wybierzemy grupę najlepszych, którzy w kolejnych etapach będą doskonalić swój projekt pod okiem mentorów i osiągać w swojej pracy mistrzostwo. Chcemy z nimi pracować w dłuższym okresie i pomóc promować ich projekty – wyjaśnia nową formułę Szymon Sołtysik.

Nadesłane zgłoszenia, a docelowo gotowe prace, oceni jury w składzie: Jo Stenuit – dyrektor designu Mazda Motor Europe, Tomek Rygalik – jeden z najbardziej uznanych polskich designerów, Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Alicja Patanowska i Agnieszka Bar – laureatki nagrody Mazda Design Award w 2018 i 2019 roku. Ostatecznie jury wybierze 5 osób, które wezmą udział w Drugim Etapie Konkursu i przygotują oryginalne projekty oraz prototypy.

Portfolia można przesyłać do 31 października 2020 r. za pomocą specjalnego formularza znajdującego się na stronie mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników Pierwszego Etapu nastąpi w grudniu 2020 r.

Czytaj też: Motoryzacja | Recykling | Ekologia | Ciekawostki | Wydarzenia

źródło: materiały prasowe Mazda Design