McDonald’s zmienia billboardy w ule dla pszczół

We wrześniu szwedzki oddział McDonald’s we współpracy z agencją reklamową Nord DBB rozpoczął instalację billboardów z miniaturowymi ulami. W efekcie reklamowe słupy zmieniły się w domy dla kilkudziesięciu tysięcy pszczół.

Pierwszy taki billboard powstał na przedmieściach Sztokholmu w miejscowości Järftälla. Jego frontową część wykonano z drewnianych płyt, w których wywiercono otwory – wejścia do uli. Otwory wizualnie zostały wtopione w napis – hasło promocyjne McDonald’s. Na tylnej części powieszone zostały drewniane domki. Do tej pory udało się przebudować w ten sposób sześć billboardów. Kolejne mają pojawiać się w Szwecji już na początku 2020 r.

W ramach promocji inicjatywy powstało krótkie wideo, na którym przedstawiono założenia przyświecające pomysłodawcom akcji. Największa sieć restauracji na świecie zwraca tutaj uwagę na to, że pszczoły są nam potrzebne do zapylania roślin, a tylko w samej Szwecji zagrożonych jest około 30 proc. populacji pszczół. Gdyby w tym skandynawskim kraju pszczół nie było w ogóle to dotkliwie odczuliby to sami mieszkańcy. Rolnictwo straciłoby około jednej trzeciej warzyw i owoców, co przełożyłoby się na ogromny skok cen.


Szwedzki oddział McDonald’s przeprowadził niezwykłą akcję wspólnie z firmą JCDecaux oraz agencją Nord DBB, która wspiera sieć fast foodów w zakresie architektury.

źródło: McDonald’s Sverige