Kwestii miejskich szyldów i reklam nie sposób uregulować wydając jeden akt prawny. W tym aspekcie liczy się bezpośredni kontakt z właścicielami i najemcami lokali, od których zależy ostateczny wygląd witryn. Park Kulturowy Poznań pokazał wizualizację kolejnych szyldów, które mogą przejść metamorfozę.

Tym razem wybór padł na salon optyczny i sklep z artykułami biurowymi, które w centrum Poznania działają od wielu lat. Punkty znajdują się przy al. Marcinkowskiego. W bezpośrednim sąsiedztwie kultowego budynku hotelu Bazar i Placu Wolności. Wizualizacja zmian pojawiła się na profilu Park Kulturowy Poznań na Facebooku.

Projekt przewiduje likwidację dwóch szyldów „SKALA” oraz „OPTYK”, w ich miejscu miałyby pojawić się napisy o stonowanej kolorystyce, obok nich niewielkie elementy, symbolizujące profil działalności. Sklep ozdobiono motywem cyrkla, a salon optyczny oprawkami.

Dodatkowo urzędnicy proponują oczyszczenie witryn z przyklejonych na szyby reklam i naklejek informacyjnych. Przykład dowodzi, że nawet drobna zmiana może dać duży efekt, a lokale z nowymi szyldami po prostu lepiej wyglądają. 

Park Kulturowy Stare Miasto funkcjonuje od marca 2018 r. To dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice. Sam dokument nie spowoduje wizualnej rewolucji na ulicach. Ogromne znaczenie ma tutaj aktywność urzędników, którzy dialogiem i używając konkretnych argumentów będą mogli przekonać właścicieli do proponowanych zmian. Trzymamy za nich kciuki!

PRZED i PO:

źródło: Park Kulturowy Poznań