Projekt szalików przygotował zespół projektantów skupiony wokół Stowarzyszenia Traffic Design. Szaliki można kupić w sklepach Pan tu nie stał i w sklepie online.

Szaliki z miejskimi szyldami powstały w szwalni Pan tu nie stał w Łodzi. Ciepłe gadżety mają prawie dwa metry długości i znaleźć można na nich szyldy z przestrzeni miejskiej Gdyni, Gdańska i Warszawy. Do współpracy nad szalikami zaproszono projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Projekty przygotowali: Oskar Zięta i Threedotstype (szalik Zażółć Gęślą Jaźń), Syfon Studio (szalik Bar Mleczny), Paweł Ryżko (szalik Serwis RTV), Jacek Wielebski (szalik Biuro Podróży). Zaproszeni do współpracy autorzy najpierw wykonali projekty szyldów i instalacji, które następnie stały się inspiracją dla projektantów Traffic Design. Ci ostatni przenieśli powstałe motywy na szaliki.

Kolekcji towarzyszy seria zdjęć, na których szaliki zestawiono z motywem będącym główną inspiracją. W serii znalazł się również motyw z fasady odmalowanego na biało bloku przy ul. Lelewela w Gdyni.

Głównym wyzwaniem w przeniesieniu projektu z ulicy na szalik było dopasowanie liter do możliwości maszyny do szycia oraz zakomponowanie napisów i wzorów, tak by dobrze układały się w czasie noszenia – powiedział Paweł Pączek Wiśniewski.

Każdy z szalików kosztuje 69 zł. Dostępne są już w sprzedaży w sklepie online pantuniestal.com.

Część dochodu ze sprzedaży przeznaczona zostanie na działalność statutową stowarzyszenia. Traffic Design prowadzi działania projektowe i edukacyjne skoncentrowane wokół estetyki i sztuki w przestrzeni publicznej. Działacze Traffic Design angażowali się już w zmiany ulicznych szyldów w Warszawie i Elblągu. O tych metamorfozach możecie przeczytać tutaj.

źródło: Traffic Design