Kolekcja „Black Chain” powstała z fascynacji subkulturą hip-hopu z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Motywem przewodnim było graffiti Cope2, inspirujące do wyboru kolorystyki wzorów graficznych. Dokonania Cope2 w sztuce ulicznej przyczyniły się też do nawiązania współpracy z polskim artystą tego nurtu o pseudonimie Noriaki.

Kształt kolekcji nadały instalacje Aarona Curry. Jego rzeźby, wpisane w miejskie przestrzenie, odgrywały ważną rolę przy tworzeniu haftów i aplikacji. Paleta barw nawiązuje do fotografii Roberta Polidori. Sesję zdjęciową „Black Chain” zrealizowano w przestrzeni szkolnej, aby podkreślić istotę więzi zachodzących w grupie przy zachowaniu indywidualizmu jednostki. W kolekcji pokazano, jak ważny pozostaje trendoversize przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na sylwetkę. Uchwycono istotną dla hip-hopu dynamikę, interakcję oraz ruch. „Black Chain” na nowo odkrywa symbole i formy amerykańskiej subkultury hip-hopu z XX wieku i podkreśla jej uniwersalizm.

Marka DILIGENT

Kolor, odwaga i indywidualizm – trzy słowa, które najlepiej opisują stylistykę marki DILIGENT, którą tworzy duet projektantów: Szymon Mrózek i Marta Pospieszna. Absolwenci poznańskiej School Of Form, doświadczenie zdobywali zarówno w Polsce jak i za granicą m.in. w Londynie. Marka powstała w 2013 roku. Konwencja ubrań to eksperymentalne połączenie „street style-u” oraz autorskiej definicji współczesnego luksusu. Kontrast stylistyczny uchwycony w spójnym, plastycznym kontekście indywidualnych koncepcji. Diligent czerpie inspiracje z sztuki ulicy, kultury i twórczości innych artystów oraz reinterpretuje dotychczasowe schematy pantonów kolorystycznych. Motto towarzyszące DNA twórczemu – trendy przemijąją a styl pozostaje, dlatego:

Nie warto czekać na przypływ inspiracji, należy wyjść jej naprzeciw i znaleźć ją samemu

– Jack London.

 

Lookbook ON

LookBook ONA