MOSCOT to pięciopokoleniowa, rodzinna amerykańska marka luksusowych okularów z siedzibą w Nowym Jorku. Marka specjalizuje się w oprawach optycznych i okularach przeciwsłonecznych. Została założona w dzielnicy Lower East Side na Manhattanie w 1915 roku przez Hymana Moscota, co czyni ją jedną z najstarszych lokalnych firm w Nowym Jorku, a także 21. najstarszą firmą okularową na świecie, która działa do dziś!
Hyman Moscot zaczynał swój okularowy biznes od sprzedawania okularów z wózka, z którym przemierzał Lower East Side. Dziś wózek Hymana jest elementem logo firmy. Po kilku latach do biznesu dołączył Sol, syn Hymana, który mimo młodego wieku – miał zaledwie 15 lat – okazał się świetnym sprzedawcą i w 1925 roku otworzył razem z ojcem pierwszy sklep firmowy na Orchard Street, a po 10 latach zarządzał już własnym salonem na Rivington Street.
Okulary Moscotów podbiły Nowy Jork – były niedrogie, trwałe i modne. Na początku lat 50-tych prezesem firmy MOSCOT został syn Sola – Joel, dzięki któremu marka stała się jednym z najbardziej znanych i lubianych nowojorskich „optyków”. Polityka firmy, wprowadzona przez Joela, polegała na wierności tradycji, szacunku dla historii i kreowaniu wizerunku MOSCOT. Chciał on by marka miała była postrzegana jako „optyk z sąsiedztwa”, a nie sklep z okularami, gdzie wprawdzie jest ogromny wybór okularów, ale trudno o profesjonalną obsługę i indywidualne podejście do klienta. W salonach MOSCOT było inaczej – kiedy inne firmy optyczne przyciągały klientów wymyślnymi, bogato zdobionymi okularami, Joel postawił a wysoką jakość, ponadczasowy, klasyczny wygląd oprawek i obsługę na najwyższym poziomie. Nie zapomniał również o wykwalifikowanej kadrze optyków. To wszystko wciąż jest największą siłą marki MOSCOT.
Zobacz również: Kolekcja | Projektant | Moda