Most z wodospadem ma stanąć w sercu Paryża za sprawą większego planu przebudowy miasta, w ramach której stolica Francji ma stać się bardziej przyjazna pieszym. Autorami tego nietypowego połączenia mostu i kładki dla pieszych nazwanej Babylon Bridge są architekci z pracowni Rescubika.

Most z wodospadem w Paryżu ma połączyć dwa brzegi Sekwany na wysokości Rue François Truffaut. To, co najbardziej wyróżnia ten oryginalny projekt to jego kształt, który jest wyjątkowo futurystyczny, jak na standardy stolicy Francji, a także spory, okrągły wodospad, który zostanie zlokalizowany dokładnie po środku kładki.

Wodospad ma stać się nie tylko elegancką atrakcją cieszącą oczy przechodniów i kierowców, ale także hołdem dla rzeki i siły wody, której Paryż zawdzięcza swój obecny kształt i bogactwo. Most z wodospadem ma mieć kilka funkcji. Na najwyższym poziomie powstanie droga przeznaczona dla ruchu kołowego, ścieżki rowerowe, a także chodniki ozdobione kwietnikami. Na niższym piętrze powstanie wyłącznie kładka dla pieszych, która będzie oferowała widok na Paryż z perspektywy rzeki, a także pozwoli obserwować wodę spadającą ze szczytu konstrukcji.

Na samym środku mostu powstanie również zaokrąglony plac przypominający rondo ciągnący się wokół wodospadu. Na nim mają zostać nasadzone drzewa, krzewy i rośliny kwitnące, a sam plac ma stać się zielonym miejscem spotkać mieszkańców i turystów. Ciekawy jest również fakt, że po obu stronach mostu, wzdłuż chodników powstaną ogrody warzywne, które będzie utrzymywać miasto. Mieszkańcy będą mogli korzystać z owoców pracy miejskich ogrodników nieodpłatnie. Zabieg ten ma zachęcać mieszkańców Paryża do zakładania własnych ogrodów warzywnych.

Most ma być w pełni zero-emisyjny. Woda płynąca przez wodospad będzie pobierana bezpośrednio z rzeki, energia potrzebna do zasilenia oświetlenia i pomp wodospadu będzie pochodzić z energii pochodzącej z turbin wiatrowych zlokalizowanych na moście, natomiast materiały wykorzystane do zbudowania mostu zostały dobrane w taki sposób, by jak najbardziej zredukować ślad węglowy.

Czytaj też: Francja | Paryż | Ekologia | Miasto | Zieleń | Urbanistyka | Architektura 

źródło: designboom.com