Mydlarnia to przestrzeń, która łączy prostotę funkcji z ekspresją barwy i wzoru. Pomieszczenie sklepu zostało początkowo podzielone na płaszczyzny, z których każdej przypisano konkretny materiał i kolor. Sklep zaprojektowano tak, aby już wchodząc do środka rozpościerał się przed gośćmi dywan z popularnego ostatnio lastryko. Dywan wyznacza posadzkę i rozwija się na tylną ścianę pomieszczenia.

Z jego gładkiej powierzchni wynurza się forma, będąca funkcjonalnym sercem projektowanej przestrzeni.

Ukształtowaną owalnie bryłę charakteryzuje niewielkie wgłębienie, które rozciągając się wzdłuż krawędzi, stanowi zlew. Dostępny z każdej strony, zwieńczony złotymi kranami umożliwia swobodne testowanie prezentowanych w
sklepie produktów.

Kształt centralnej bryły powielony został w postaci unoszącego się nad nią oświetlenia, co sprawia, iż oba elementy stanowią dominantę oraz oś wnętrza. Z kolei wyłaniające się z sufitu pozłacane tuby nadają przestrzeni bardziej szlachetny i zarazem dynamiczny charakter.

Projektantki przywiązały ogromną wagę do kolorystyki. Zieleń ścian i sufitu dodatkowo podkreśla i wydobywa piękno drobno zmielonych zanurzonych w bieli kamieni.

Lastryko pojawia się również naścianach w postaci wklęsłych, ekspozycyjnych boksów. Każdy zastosowany we wnętrzu komponent, ma swoje wyraźnie określone miejsce. Opływowe lustra, nadają przestronności, a ich ażurowe odbicia na przeciwległej ścianie wyznaczają strefę do wypoczynku. Różowe fotele projektu Niki Zupanc dopełniają kompozycję.

Zastosowana kolorystyka, materiały oraz forma przestrzenna to zabiegi mające na celu przeniesienie użytkownika na chwilę do innego świata. Przestrzeń ma charakter wyrafinowanego laboratorium, w którym każdy może stać się eksperymentatorem, dotykać, wąchać, łączyć, sprawdzać. Całość oddziałuje na różne zmysły – tłumaczą autorki projektu.

Projekt mydlarni z pewnością odbiega nieco od Polskich kanonów wyznaczających trendy w projektowaniu przestrzeni komercyjnych.

Projektantki zamieściły swój projekt na profilu na Facebooku. Wizualizacje szybko zyskały sporo przychylnych komentarzy: „Jest niesamowita!” – napisała Ania. W pełni zgadzamy się z jej opinią.

BOLD Design to młoda pracownia projektowa założona przez Aleksandrę Bartoszuk oraz Annę Kulig. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywały pracując dla biur architektonicznych w Krakowie, Wrocławiu, Kopenhadze oraz Londynie. Są lauretkami polskich i międzynarodowych konkursów w dziedzinie architektury i urbanistyki. Więcej: www.bold-design.com.pl.