Najdroższy samochód na świecie Mercedes SLR 300

Najdroższy samochód na świecie. Mercedes SLR 300 sprzedany za 135 milionów euro!

Najdroższy samochód na świecie został sprzedany za 135 milionów euro! Ta niewyobrażalna suma wyłożona została przez anonimowego inwestora na aukcji Sotheby’s za Mercedesa 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 roku. Legendarny pojazd stał się tym samym najdroższym samochodem w historii motoryzacji. Jego wartość zdeklasowała konkurencje. Wcześniej, najdroższym autem w historii były Ferrari 250 GTO z 1962 r. wylicytowane za 48 mln dolarów (ok. 45 mln euro) oraz Bugatti La Voiture Noire, które zostało nabyte za “zaledwie” 16 milionów euro. Ponadto, zabytkowy samochód znajduje się pierwszej dziesiątce najcenniejszych przedmiotów, które kiedykolwiek zostały sprzedane na aukcji.

Według RM Sotheby’s Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe z 1955 roku, gdy powstał, b najszybszym samochodem dopuszczonym do ruchu drogowego na świecie. Osiągał prędkość do 290 km/h. Była to druga z dwóch adaptacji modelu 300 SLR kształcie coupe, nazwanego na cześć wynalazcypionierskiego konstruktora inżyniera Rudolfa Uhlenhauta. Samochód został odrestaurowany w 1986 roku przez znanego inżyniera Tony’ego Merricka.

Najdroższy samochód na świecie, Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe z 1955 roku wyraźnie wywodzi się z samochodu wyścigowego. Podobnie jak w bolidzie F1, również w 300 SLR mechanika dominuje we wnętrzu. Wewnętrzne hamulce bębnowe umieszczone w komorze silnika, aby zmniejszyć masę nieresorowaną. Pedał gazu jest odziany w skórę, aby zmniejszyć poślizg stopy podczas jazdy.Duży zbiornik paliwa wypełnia bagażnik, zwieńczony dwoma kołami zapasowymi pewnością jest to znak samochodu wyścigowego, który nadaje się do walki na długich dystansach. Masa 300 SLR “Uhlenhaut Coupe” została fabrycznie oszacowana na zaledwie 998 kg, co stanowiło niesamowite osiągnięcie inżynieryjne dzięki intensywnemu zastosowaniu ultralekkiego materiału magnezowego “Elektron” na nadwoziu.



Model 300 SLR firmy Uhlenhaut został okrzyknięty “symbolem możliwości rozwoju i siły samochodów wyścigowych Mercedes-Benz”. Samochód wizualnie mocno przypominał dwa inne godne uwagi projekty Uhlenhauta (model W194 z 1952 roku i model W196, który w latach 1954 i1955 przyczynił się do sukcesu Mercedes-Benz w wyścigach F1).

Warto zaznaczyć, że powstały zaledwie dwa egzemplarze tego modelu, z czego jeden powstał dla jego projektanta Rudolfa Uhlenhauta, który traktował go jako swój samochód służbowy. Uhlenhaut prowadził 300 SLR regularnie, i podobno w przypadku spóźnienia na spotkanie w pełni wykorzystał moc 300 SLR na autostradzie, dzięki czemu w ciągu niecałej godziny pokonywał około 230 kilometrów między Stuttgartem i Monachium.

Wato dodać, że dochód z aukcji zostanie przekazany na utworzenie ogólnoświatowego funduszu Mercedes-Benz, który zapewni młodym ludziom długoterminowe stypendia edukacyjne i badawcze w dziedzinie nauk o środowisku i dekarbonizacji.

źródło: Sotheby’s / https://www.sothebysrealty.com

Czytaj też: Ciekawostki | Motoryzacja | Technologia | Wydarzenia  | Sztuka |

Najpopularniejsze

najczęściej czytane artykuły