Niewymuszony luz, klasyczne kroje i stonowana kolorystyka. Katowicka marka DayShift wkracza na polski rynek modowy z nową odsłoną eklektyzmu w ultra miejskim wydaniu. Sonia Kubisa – projektantka i założycielka brandu stawia na ponadczasowe formy, które zostaną z nami na dłużej.

Kapsułowa kolekcja jesień/zima 2019 w odsłonie DayShift to hołd złożony rzemieślniczej modzie. W atelier marki króluje sweter Aura z grubej wełny, wykonany ręcznie na drutach i dostępny jedynie na indywidualne zamówienie. Całość bazuje na stonowanych kolorach – Projekty DayShift łączą minimalizm i kobiecość, a jednocześnie są stworzone do noszenia na co dzień. To ubrania, które założysz zarówno do pracy, na niezobowiązujące wyjście z przyjaciółmi, jak i na oficjalną kolację – podkreśla Sonia Kubisa.

Majestatyczna Yoko o kroju kimono zachwyciła już polskie influencerki, odzwierciedlając ideę małej czarnej Karla Lagerfelda – nie sposób wyglądać w niej ani zbyt skromnie, ani zbyt elegancko. Wszyte do sukienki paski przewiązywane wokół talii dają możliwość dowolnego dopasowania do sylwetki. Yoko dostępna jest w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, śmietankowej i pattern. Stawiając na kolorystyczny minimalizm, DayShift nie ucieka od zabawy fakturą i krojem. Pojawiają się marszczenia i dekolty w kształcie litery V. Wszystko zaprojektowane i uszyte przez Sonię, która pełni funkcję projektantki, konstruktorki i krawcowej. Jako manager i strateg kieruje swój brand w stronę etycznej i zrównoważonej mody.

Ubrania szyte są więc małymi partiami, aby uniknąć nadprodukcji. Gotowe egzemplarze przechowywane są w bawełnianych workach wykonywanych ze skrawków materiału, z których do klientek trafiają w ich mniejszych odpowiednikach. Zrównoważona moda w wykonaniu Dayshift to także wykorzystywanie certyfikowanych materiałów i unikanie sztucznego zawyżania cen. Marka zadeklarowała, że nie bierze udziału w akcjach promocyjnych, stanowiąc jeden z pierwszych głosów przeciwko akcji Black Friday.

Obecnie produkty DayShift dostępne są tylko online, chociaż w planach jest również otwarcie sklepu stacjonarnego. Dziś twórcy marki skupiają się na tworzeniu kraftowej, rzemieślniczej mody, która wychodzi poza zasadę sezonowości – stąd powrót do dziergania na drutach i palety barw opartej na bieli, czerni i beżu. W duchu slow i less waste.

Premierowy press day marki odbył się we wnętrzach apartamentu pokazowego Synergy Sound, które mają odzwierciedlać minimalistyczny, klasyczny charakter projektów DayShift.

źródło: materiały prasowe